Gå til innhold

Thailand


Gjest Gjest_Thailand_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Thailand_*

Min første Thailand tur står for døren, 3jan er avreise.

Lurer bare litt på priser der nede... Utflukter,mat osv?

Går det an og ta en båttur til Phuket f.eks?

Og Phi Phi?

Hvor mye kontanter bør man ha med seg nedover?

Eller bruker man stort sett kort?

Gleder meg kjempemasse... Skal bli 14 herlige dager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det skal ikke være nødvendig å ta med kontanter til Thailand. Jeg har stort sett brukt kort i Thailand.

Når det gjelder utflukter pleier Thaiene å være flinke på det. Det pleier som regel å være masse brosjyrer på hotellene over alle de tingene man kan dra på. Vi leide også bil en dag og kjørte litt rundt i området. Her er et reisebrev med bilder fra en opphold i blant annet Krabi området: http://gardkarlsen.com/thailand2002.htm

God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra Koh Lanta, som er en øy en times tid sør for Krabi, for to uker siden.

Det er som Gard sier - det er masse tilbud om utflukter, og det er slett ikke dyrt. Hvis du skal til Krabi, vil jeg absolutt anbefale en tur til Phi-Phi-øyene - det er utrolig vakkert ute i Andaman-havet!

Min erfaring er imidlertid at man trenger kontanter, både når man skal på turer, eller spise ute. Det er minibanker på turiststedene, så det er ikke noe problem å ta ut penger, men du kan ikke basere deg på å betale med kort slik du kan her hjemme. Vi løste det på den måten at vi tok ut penger for noen dager i slengen, slik at vi ikke hadde for mye kontanter på en gang.

Alt er veldig mye billigere i Thailand enn her hjemme, så du behøver ikke ha så avskrekkende mye kontanter på deg, selv om tar at ut for noen dager av gangen.

God tur - det er utrolig deilig der nede nå! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ja, en trenger kontanter mens man er der. Men det er ikke nødvendig å ta med seg masse kontatner (som noen fremdeles gjør) fra Norge for å så å veksle dem inn i Thailand. EN kan bare ta med seg kort og ta ut lokal valuta når man kommer frem :-) Altså...helt enig med pøbelsara :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...