Lilith Skrevet 17. desember 2008 #1 Skrevet 17. desember 2008 Hvis man får tilbud om en stilling gjennom Manpower, er det da Manpower som er arbeidsgiveren din? Hvor lenge, i så fall? Hvis jeg søker på en fast, 100% stilling som produktsjef i Flisbutikken, så er jeg jo interessert i å bli ansatt i Flisbutikken, og ikke i Manpower. Noen som skjønner hva jeg mener og kan forklare meg hvordan dette fungerer?
L@dy Skrevet 17. desember 2008 #2 Skrevet 17. desember 2008 Hvis man får tilbud om en stilling gjennom Manpower, er det da Manpower som er arbeidsgiveren din? Hvor lenge, i så fall? Hvis jeg søker på en fast, 100% stilling som produktsjef i Flisbutikken, så er jeg jo interessert i å bli ansatt i Flisbutikken, og ikke i Manpower. Noen som skjønner hva jeg mener og kan forklare meg hvordan dette fungerer? Jeg jobbet tidligere via Manpower, og da var det de som var min arbeidsgiver. Jeg hadde f.eks medarbeidersamtale med de. De var min arbeidsgiver i ca 1 år, da ble jeg tilbudt fast jobb i det samme firmaet. De videreformidler også en del faste stillinger, altså at stillingen er fast, men Manpower tar seg av intervju osv. Hvor lenge er vikar kommer jo an på kontrakten som en har, og om bedriften ønsker å ha deg fast ansatt.
Lilith Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2008 Takk for svar Når det gjelder vikariater/engasjementer skjønner jeg hvordan det henger sammen. I akkurat dette tilfellet dreier det seg om en fast stilling i et privat firma, men i jobbannonsen står det at arbeidsgiver er Manpower. Jeg forstår det bare ikke helt ...
Rosalie Skrevet 18. desember 2008 #4 Skrevet 18. desember 2008 Jeg fikk jobben jeg har i dag gjennom TopTemp. Da jobbet jeg med de som arbeidsgiver de første tre månedene, før jeg gikk over i fast jobb uten prøvetid, da tiden gjennom TopTemp ble sett på som prøvetid. Jeg vet at disse byråene også jobber med direkte-ansettelse, dvs. bedrift A betaler Manpower X tusen for å kjøre ansettelsesprosess. Da siler de kandidater og anbefaler hvem bedriften skal ta inn til intervju, og man ansettes da direkte av bedrift A.
Lilith Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2008 Jeg fikk jobben jeg har i dag gjennom TopTemp. Da jobbet jeg med de som arbeidsgiver de første tre månedene, før jeg gikk over i fast jobb uten prøvetid, da tiden gjennom TopTemp ble sett på som prøvetid. Jeg vet at disse byråene også jobber med direkte-ansettelse, dvs. bedrift A betaler Manpower X tusen for å kjøre ansettelsesprosess. Da siler de kandidater og anbefaler hvem bedriften skal ta inn til intervju, og man ansettes da direkte av bedrift A. Ja, ok. Det er sånn jeg håper og tror situasjonen er i dette tilfellet - at firmaet har leid inn Manpower for å ta seg av selve prosessen, og muligens prøveperioden. Det er jo greit nok. Jeg ble bare plutselig litt i tvil da Manpower sto oppført som arbeidsgiver ... Føles bedre nå! Takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå