Gå til innhold

bot for ikke brukt belte

camilla*

Anbefalte innlegg

Mannen er tatt i en fotoboks, og brukte ikke belte. Han ringte og lurte på om jeg kunne sjekke hvor mye det var i bot.

Noen som vet?

Om det er farten de tar, tar de da for belte også?

Om det er belte de tar, tar de da for farten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fotobokser tar vel bare farten, har i alle fall aldri hørt at noen er blitt tatt for noe annet i en fotoboks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt de kan ta belte også jeg.

Men vet ikke om de kan ta begge deler på samme boks/bilde. De tar vel bilde, så om de tar fart og du kjører uten belte så får du vel bot for belte også?

Han kjørte litt for fort, så det var nok farten de tok, men han hadde nå ikke tatt på seg belte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar belte om det er tydelig på bildet at han ikke har det på tror jeg.. Har hatt venner som har kjørt for fort med sort genser og ikke blitt tatt for belte og venner med lyse gensre som har blitt tatt for belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søskenbarnet til kjæresten min fikk bot for å ikke ha brukt bilbelte, på 750 kroner! Sure peng :(

Bare å bruke bilbeltet, så slipper man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet til kjæresten min fikk bot for å ikke ha brukt bilbelte, på 750 kroner! Sure peng :(

Hadde vært adskillig surere å bli knust til det ugjenkjennelige inn i frontruta, tenker jeg. Men hvis en bagatell som 750 kroner i bot er det som skal til for at vedkommende lærer, så er det jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske bilbelteboten ble skrudd skyhøyt i været. Det er komplett idioti å ikke ta på seg beltet når man setter seg i bilen. Det er ikke sure penger å betale den boten, det er ganske enkelt bare å ta på seg beltet.

Sure penger, det er å bli tatt et par-tre kilometer over fartsgrensa og få kjempebot. Det kan skje hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske bilbelteboten ble skrudd skyhøyt i været. Det er komplett idioti å ikke ta på seg beltet når man setter seg i bilen. Det er ikke sure penger å betale den boten, det er ganske enkelt bare å ta på seg beltet.

Sure penger, det er å bli tatt et par-tre kilometer over fartsgrensa og få kjempebot. Det kan skje hvem som helst.

Enig.

bare idioti av han å ikke ta på seg det beltet. Så håper han lærer nå da.

750 kr var det jeg regnet med at det kostet å ikke bruke beltet. Godt å få vite det. Den sammen med noen km for fort så blir det en pen giro som smeller i postkassen snart !

Men de få km han kjørte over fartsgrensen er surt ja, men sånn er det nå en gang. De setter boksene gjerne der de setter ned farten også.

"får gi meg boten din i julegave da - sa jeg til han" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er tatt i en fotoboks, og brukte ikke belte. Han ringte og lurte på om jeg kunne sjekke hvor mye det var i bot.

Noen som vet?

Om det er farten de tar, tar de da for belte også?

Om det er belte de tar, tar de da for farten?

Det er jo klin umulig at en fotoboks tar bilde av en for ikke å bruke bilbelte...! Fotoboksen kan kun ta bilde av de som har for høy hastighet.

Men om det på dette bildet er tydelig at personen ikke hadde bilbelte, får h*n bot for dette i tillegg til fartsboten.

Hvordan ville det vært mulig at de KUN skulle tatt ham for bilbelte? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, "sure peng" ble tydeligvis litt feil, det jeg mente var at det er jævlig eh.. tåpelige penger, vanvittig bortkasta. Jeg bruker alltid bilbelte, også på de bittesmå turene, og skjønner meg ikke på de som har så vanskelig på å bruke 5 små sekunder på dette når de får SÅ UTROLIG MYE tilbake den dagen det går gæli!

Så altså: Helt for bilbelte her, og enig med Trampe, boten burde bli skrudd opp skyhøyt.

Har det virkelig blitt 1500? Når da?

Hørte snakk for lenge siden om at de ville det skulle være 2500 i bot for å kjøre uten bilbelte. Da skal man se at tallene synker! Selv om det i grunn er utrolig at folk heller setter på seg bilbelte for å ikke tape penger, enn for å redde liv. Men men. Det blir en annen diskusjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1500 kr for å kjøre uten bilbelte nå.

dobbelte det da.

Det er jo klin umulig at en fotoboks tar bilde av en for ikke å bruke bilbelte...! Fotoboksen kan kun ta bilde av de som har for høy hastighet.

Men om det på dette bildet er tydelig at personen ikke hadde bilbelte, får h*n bot for dette i tillegg til fartsboten.

Hvordan ville det vært mulig at de KUN skulle tatt ham for bilbelte? :klø:

vel, jeg har hørt at det er noen bokser som kun tar for belte. Men det kan jo hende det er feil :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men regner med at han ble tatt for farten, kjørte litt for fort. Og da tenkte vi at han fikk for belte også.

Er bare å betale :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte snakk for lenge siden om at de ville det skulle være 2500 i bot for å kjøre uten bilbelte. Da skal man se at tallene synker! Selv om det i grunn er utrolig at folk heller setter på seg bilbelte for å ikke tape penger, enn for å redde liv. Men men. Det blir en annen diskusjon ;)

Egentlig kunne det godt vært 25 000 i bot, for den saks skyld. Siden det er såpass enkelt å følge denne regelen. Jeg har opplevd bilførere som ber meg ta på beltet, men da sier de gjerne rett ut at det er for å unngå bot. Ikke for å unngå menneskerester i ruta, liksom. Men det mest irriterende er førere som kjører før man får tatt på beltet. Min egen mor er en versting der. Så jeg har faktisk begynt å ha døra åpen til jeg har fått på beltet ;)

Egentlig kunne det godt vært en anordning som hindret føreren i å kjøre før alle passasjerer hadde fått på beltet. Har forresten sett at noen mener det er en menneskerett å sette eget liv i fare ved å sitte uten belte. Det er nå så, men noen skal skrape bort restene etterpå også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Egentlig kunne det godt vært 25 000 i bot, for den saks skyld. Siden det er såpass enkelt å følge denne regelen. Jeg har opplevd bilførere som ber meg ta på beltet, men da sier de gjerne rett ut at det er for å unngå bot. Ikke for å unngå menneskerester i ruta, liksom.

Er du over 16 år mener jeg å huske at beltebruk er ditt eget ansvar, og det er du som får boten om du er sjåfør eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber alltid folk i bilen min om å ta på seg bilbelte. JEG får ikke bot fordi om sidemann eller han bak ikke har belte på seg så lenge vedkommende er over 15 år. Men det er jeg som kan dø i en bilulykke fordi jeg får en kropp på 80 kg slengt i nakken fordi dusten ikke hadde belte på seg.

Jeg blir direkte hissig hver gang typen min ikke har belte på seg når vi er ute og kjører.

Hvor vanskelig kan det være?

Jeg setter meg i bilen, har på beltet. starter. kjører. Om jeg så bare skal 200 meter ned i gata for å parkere en annen plass så er beltet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virvelvind

Det mest irriterende er folk som rett og slett ikke gidder å ha det på seg, til og med når du sier ifra. Det er ikke så forbanna mye pes å ta det på seg. Så hvorfor ikke? Nei, det er ikke kult å sitte uten belte, det er ikke spesiellt ubehagelig å ha det på seg og selv om du stoler på sjåføren så vet du aldri hvem som kjører bilen som er bak deg, forran deg eller bilen som kommer imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...