Gå til innhold

Hypnose

Gjest Gjest_fortvilet_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet

Jeg sliter med et destruktivt mønster som er virkelig gjenstridig. Ser på det som tvangshandlinger/tanker/-mønster. Har vært hos psykologer/psykiatere, tar medisiner, vært hos coach og akupunktør - over mange år. Hver ting hjelper nok litt, men ikke nok, mot dette mønsteret mitt. Jeg begynner å bli desperat her, og virkelig fortvilet. Kunne tenke meg å prøve hypnose.

Noen som vet hvor mye hypnose koster, og hvor det finnes noen FLINKE, i Oslo-Akershus-området? Noen med erfaringer fra hypnose her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde det for et halvt års tid siden (for sosial fobi), det hjalp veldig der og da, men effekten har avtatt. Jeg skylder på at jeg av div grunner ikke har vært flink nok til å jobbe med problemet i etterkant, så hvis du virkelig går inn for det tror jeg hypnose kan ha god effekt.

hypnoterapi.no er det eneste stedet jeg vet om. Koster ca. 1000 kr timen, så det er en rimelig kostbar behandling (men kanskje verdt det tross alt).

Skrevet

Røa Alternative medisin. Jeg ble hypnotisert der for søvnproblemer, han var svært dyktig. Han er irrriterende rolig og langsom i væremåte, men jeg går absolutt god for han :)

Skrevet
Oi, Har du prøvd hypnose?

Hvordan er det?

Du har prøvd coach? Har hørt om ei som heter Marianne Scheel, hun skal visst bruke flere metoder.

http://www.coachimagine.no/cgi-bin/coachim...2&aktiv=489

Nei har aldri prøvd coach, men har tenkt å utdanne meg til coach en dag. Dvs jeg vil jobbe mot bedriftsmarkedet, veldig spennende :)

Ja hypnose ja, det var veldig interessant. Jeg sover veldig urolig, så jeg tenkte jeg skulle prøve hypnose. Første timen så satt vi bare å pratet om hva jeg ville hypnotiseres for, hva som kunne være årsaken til søvnproblemene osv.

Så lagde vi setninger som i neste sesjon ble banket inn i underbevisstheten, mens jeg da var i transe.

jeg hadde alltid trodd at det skulle være litt sånn "du føler deg søvning" mens en pendel for frem og tilbake øyenene mine, sånn var det ikke :)

Jeg satt rett opp og ned på en stol, øynene lukket, også snakket terapeuten i veldig forskjellige tonefall, gjentok masse setninger osv. Jeg visste ikke at jeg egentlig var i transe før jeg innså at huet mitt nesten lå i fanget, og kjente sikkel var på vei ut av kjeften :skratte:

Jeg husker hele sesjonen veldig godt, var våken, men alikevel ikke. Helt merkelig. Da jeg "våknet" følte jeg meg veldig ør og svimmel, hadde aldri kunnet kjørt bil.

Han anbefalte meg å ta en time til da det er uvanlig å hypnotisere vekk ting etter bare en gang, men det ble liksom bare med den ene gangen for meg. Søvnen min er ikke optimal enda, men den er definitivt mye bedre, våkner ikke hver time lenger :)

Skrevet

Hehe:) Artig, det har jeg tenkt selv! Å utdanne meg til coach altså:)

Rart det med hypnose! Skjønner ikke hvordan de får det til. Kunne tenkt meg å lært litt om selvhypnose jeg! Det er litt det samme som dyp meditasjon:)

Skrevet
Hehe:) Artig, det har jeg tenkt selv! Å utdanne meg til coach altså:)

Rart det med hypnose! Skjønner ikke hvordan de får det til. Kunne tenkt meg å lært litt om selvhypnose jeg! Det er litt det samme som dyp meditasjon:)

Meditasjon er utrolig bra, men jeg sliter med å orke å gjennomføre det pga ME. Men jeg har veldig lyst til å lære meg å meditere bedre, og komme i dyp meditasjon som du sier.

Til og med legen min anbefaler meditasjon, hun mener det styrker immunforsvaret. Og det gir jo en utrolig deilig ro i kroppen :)

Har du bestemt deg for hvor du vil utdanne deg hen? Jeg tror jeg kommer til å ta det hos CTI, dog det koster 100 000 og er ikke finansiert av lånekassa. Men spare spare, og bli frisk i kropp, så blir det :)

Har du tenkt på hva du kunne tenke deg å jobbe med innen coaching?

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg ble så glad da jeg gikk inn igjen her og så at noen hadde svart! :)

Jeg har forresten gått til en coach som var fryktelig dyktig. Jeg har vel lov å oppgi navnet hennes her? Ellen Wedeld het hun, holder til på Majorstua. Veldig hyggelig og veldig flink. Hun gjør TAT, EFT og NLP, hvis det sier noen noe. Spennende! Men så stoppet liksom utviklingen min opp der, så jeg tenkte jeg skulle gi hypnose en sjanse.

Lykke til med coach-udanningen!

Skrevet
Tusen takk for svar, jeg ble så glad da jeg gikk inn igjen her og så at noen hadde svart! :)

Jeg har forresten gått til en coach som var fryktelig dyktig. Jeg har vel lov å oppgi navnet hennes her? Ellen Wedeld het hun, holder til på Majorstua. Veldig hyggelig og veldig flink. Hun gjør TAT, EFT og NLP, hvis det sier noen noe. Spennende! Men så stoppet liksom utviklingen min opp der, så jeg tenkte jeg skulle gi hypnose en sjanse.

Lykke til med coach-udanningen!

På Røa Alternative senter har de også tankefeltsterapi og diverse, det kunne jo også vært noe. Men hvis jeg virkelig skal anbefale noen som går i dybden av problemet og fikser, så må jeg anbefale en som driver med psykomotorikk på Majorstua. Han er min "gud" :)

Hvis du vil vite mer, ta kontakt med meg på PM

Skrevet
Meditasjon er utrolig bra, men jeg sliter med å orke å gjennomføre det pga ME. Men jeg har veldig lyst til å lære meg å meditere bedre, og komme i dyp meditasjon som du sier.

Til og med legen min anbefaler meditasjon, hun mener det styrker immunforsvaret. Og det gir jo en utrolig deilig ro i kroppen :)

Har du bestemt deg for hvor du vil utdanne deg hen? Jeg tror jeg kommer til å ta det hos CTI, dog det koster 100 000 og er ikke finansiert av lånekassa. Men spare spare, og bli frisk i kropp, så blir det :)

Har du tenkt på hva du kunne tenke deg å jobbe med innen coaching?

Her kan du lære veldig bra meditasjon:

http://aypsite.org/

Mantraet I AM fungerer ekstremt effektivt. Å kombinere denne typen meditasjon med at man andre ganger mediterer med pusten som fokuspunkt er veldig bra. Shinzen Young har masse bra om meditasjon. Inner smile og six healing sounds er også strålende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...