Gå til innhold

Reguleringstannlege

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Sissel_*
Skrevet

Datteren min må ha regulering, og vi har fått en laaang smørbrødliste med tannleger å velge mellom. Er det noen som vet om en flink reguleringstannlege på Romerike/Oslo nord?

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk nylig denne lange lista, men vi lurer på hva sånt kan koste.

I vårt tilfelle er det snakk om en 11-åring som har en litt vridd og fremstikkende fortann. Går sikkert under kosmetisk regulering, men fremstikkende nok til at jeg vurderer å gjøre noe med den. Det er også litt overbitt generelt i samme munnen, i tillegg til fremstående tann.

Tannlegen mente hun ikke ville ha gjort det med egne unger, og begynte å se på om jeg hadde noe lignende for å ha et argument for å ikke gjøre dette.

Hva slags grunner for å råde folk til å ikke regulere har en skoletannlege?

Og hva kan noe sånt koste? Noen med erfaringer fra lignende tilfelle?

Skrevet
Tannlegen mente hun ikke ville ha gjort det med egne unger, og begynte å se på om jeg hadde noe lignende for å ha et argument for å ikke gjøre dette.

Hva slags grunner for å råde folk til å ikke regulere har en skoletannlege?

Sannsynligvis at tannlegen har innset hvor omfattende det påvirker livet til ungen i flere år.

Det blr vurdert regulering på meg i omtrentlig samme aldrer, men jeg var heldigvis bevisst nok på hvor mye arbeid det var, for en gevinst som i mine øyne var svært liten til at jeg fikk gitt klar beskjed om at det ikke var aktuelt. Heldigvis hørte mine foreldre på meg (les: De var klar over at min beskjed om at det var min kropp, jeg skulle leve med det, og når jeg sa at om de skulle gjennomføre noe slikt så var det mot min vilje på alle måter, og jeg kom ikke til å gi meg så lett) så ting ordnet seg av seg selv.

Nå i voksen alder har tennene mine jevnet seg ganske godt ut, og overbittet på 11 mm er nesten borte.

• 1 år senere...
Skrevet

Datteren min må ha regulering, og vi har fått en laaang smørbrødliste med tannleger å velge mellom. Er det noen som vet om en flink reguleringstannlege på Romerike/Oslo nord?

Hei

Fant dere noen bra tannlege? Er ute etter det samme nå? i Samme distrikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...