Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Iran er ikke et land som man uansett skal dra på ferie til. Et umenneskelig regime som må motarbeides. Iranske myndigheter har pålagt hijab for jenter ned til 7 år. Kvinner som ikke føyer seg etter landets hijab-påbud møter daglig trakassering og voldelige angrep av politi og andre som støtter påbudet. Ofte blir kvinnene slått i ansiktet, slått med batonger, satt i håndjern og tatt med i politibiler. Ifølge loven kan kvinner og jenter helt ned i 9-årsalderen risikere straff som bøter og fengsling.

Anonymkode: 8ad06...769

Folk der ser det helt annerledes, dessuten støtter man arbeidsplasser mer enn regime.

Anonymkode: 73f62...a57

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 19.07):

Samme med Tyrkia, folk driter i om landet de skal reise til ferie på er et møkkaland så lenge det er billig eller at de får oppfylt sine egne egoistiske behov.

Legger man igjen penger i sånne land så støtter man islamisme, terror, slavehandel og diktatur styrt av religiøse fanatikere.

Anonymkode: 4c8ea...6a4

Eller man kan bli kjent med de lokale, utveksle tanker og erfaringer og sørge for at verden sakte men sikkert blir kjent med hverandre og ser at vi tross alt ikke er så ulike. Jeg har reist i mange av «disse» landene og det er overmakten som er brutale ikke den vanlige befolkningen. 

Anonymkode: 8f694...e29

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 19.02):

Deg om det. Jeg lar ikke politikk styre hvor jeg vil dra på ferie. Høres kanskje litt kynisk ut, men jeg brur meg ikke om sånt. Jeg bryr meg om hva slags opplevelse jeg personlig får av å reste dit. Selv Nord-Korea hadde jeg reist til med glede.

Iran er på min topp-10-liste over steder jeg vil til. Spesielt Isfahan ser helt fantastisk ut.

Anonymkode: 7219f...3ce

Du bryr deg ikke om sånt? Flott det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 19.02):

Deg om det. Jeg lar ikke politikk styre hvor jeg vil dra på ferie. Høres kanskje litt kynisk ut, men jeg brur meg ikke om sånt. Jeg bryr meg om hva slags opplevelse jeg personlig får av å reste dit. Selv Nord-Korea hadde jeg reist til med glede.

Iran er på min topp-10-liste over steder jeg vil til. Spesielt Isfahan ser helt fantastisk ut.

Enig. Det viktigste er å få fine bilder til Instagram når man er på ferie.

• Liker 1
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Kjetil E
Skrevet
On 10/24/2021 at 7:02 PM, AnonymBruker said:

On 10/26/2021 at 7:31 PM, AnonymBruker said:

Eller man kan bli kjent med de lokale, utveksle tanker og erfaringer og sørge for at verden sakte men sikkert blir kjent med hverandre og ser at vi tross alt ikke er så ulike. Jeg har reist i mange av «disse» landene og det er overmakten som er brutale ikke den vanlige befolkningen. 

Anonymkode: 8f694...e29

Ja, jeg angrer fortsatt på at vi ikke reiste til Sør-Afrika på slutten av apartheid tiden når det var boikott. Da kunne vi fått mye igjen av pengene investert i  ferien!  NOT. 

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Det viktigste er å få fine bilder til Instagram når man er på ferie.

Viss det var et stikk til meg, så bommet du. Jeg tar så og si aldri bilder på ferie.

Moralisme stopper meg bare ikke fra å dra til spennende steder. Og dessuten hjelper min turisme lokalbefolkningen evig mye mer enn bistand fra et veldedig formål. Å sette likhetstegn mellom å dra på ferie et sted, og å støtte regimet på stedet, er bare helt absurd.

• Liker 1
Skrevet
Tiuren skrev (På 24.10.2021 den 18.56):

Men den dagen prestestyret forsvinner vil jeg gjerne reise dit! Fantastisk historie og kultur, og derfor mange fantastiske mennesker!

Jeg og 😊

Spesielt gamle historiske ting hadde det vært helt fantastisk å se! Har vært interessert i gamle Iran i årevis og det er mye der det hadde vært utrolig kult å se! 😊

• 4 uker senere...
Skrevet

Anbefaler å reise dit, vært der flere ganger selv. Media skal alltid blåse opp saker, så tror nok at dere hadde blitt positivt overrasket. 

Anonymkode: fc117...433

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...