Gjest Gjest_Pil_* Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Jeg vet ikke helt om dette er riktig kategori, tråden kan passe flere steder. Men jeg ser for meg at det er her jeg har størst sjanse for svar. Mannen min og jeg har lyst til å drive litt catering på hobbybasis. Han har jobbet med det profesjonelt tidligere, men jobber nå innen en helt annen bransje. Vi trenger litt ekstra penger og har lyst til å tilby å lage koldtbord for venner og venner av venner mot betaling. Er dette lovlig? Skal jo ha alt i orden skattemessig såklart, men lurer litt på regler for hygiene og denslags. Vi er naturligvis nøye på hygienen, men må man følge mattilsynets retningslinjer for å drive catering sånn som vi har tenkt? Det er jo vanskelig å få det like rent i et privat hjem som på et storkjøkken ser jeg for meg. Noen som vet noe om regler for slikt?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Jeg er ganske sikker på at dere må få kjøkkenet godkjent av Mattilsynet, basert på hvordan andre jeg kjenner jobber.
Gjest Gjest_Pil_* Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er ganske sikker på at dere må få kjøkkenet godkjent av Mattilsynet, basert på hvordan andre jeg kjenner jobber. Oi, det høres skummelt ut! Ser for meg at ingenting er godt nok for mattilsynet. Jeg har vært innom hjemmesidene deres, men klarte ikke finne noe om regler for hjemmebasert catering. Noen som vet hvor jeg finner info om hvordan vi må legge til rette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå