Gå til innhold

Litt flaut spørsmål..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Skeptisk_*
Skrevet

Det har seg sånn at på lørdagen for litt over en uke siden, var jeg ute på byen. Jeg våkner opp hjemme og alene, og husker ingenting av dagen før. Men jeg har veldig vondt i rompa.

Så, jeg går til speilet og snur ryggen til, det jeg ser er et stort blå merke, og det at jeg har sprukket, fra endetarmsåpningen og oppover ca to-tre cm.

Jeg ble selvfølgelig livredd og ringte legevakta, men di sa at dette måtte jeg bare la gro av seg selv, og om jeg ikke blødde noe nå, så var det ikke farlig. De kunne ikke hjelpe meg uansett.

Det har klødd veldig, men har vegret meg for å klø tilbake. Og idag da jeg kom hjem fra jobb måtte jeg se hvordan det sto til..

Saken er at det har enda ikke grodd noe, og jeg hadde blødd derfra idag.

Noen som vet noe om dette? eller har noen ideer på hva som kunne ha forårsaket dette? Er helt rådvill egentlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo desverre ut som du har blitt dopet og utsatt for et overgrep. Man sprekker ikke i anus helt uten grunn.

Skrevet

Det er langt ifra sikkert at du behøver å ha blitt utsatt for overgrep, og jeg synes folk skal holde seg for gode til å komme med slike uttalelser her inne!!

Uansett så synes jeg du skal ringe legen din i morgen for å få tatt en sjekk på hva det kan være.

Har aldri vært borti liknende før, men det høres ikke godt ut!

Skrevet

Man kan vel få lov til å klemme noen som har sår, blør og har vondt uansett?

Vet at jeg gjerne ville hatt en klem da i allefall.

Enig, ring legen!

:klem:

Skrevet

Hvis jenta har vært ute, drukket, ikke husker noe fra dagen før, og våkner opp med en sprukket anus, er det nærliggende å tro at hun har blitt utsatt for et overgrep, ja. Og kanskje blitt dopet med voldtektsdop. Dette er ikke så veldig uvanlig i disse julebordstider.

Jeg sier ikke at hun er blitt voldtatt, men at noe kan ha skjedd som ikke er skjedd på en naturlig måte, og da er det et overgrep.

Om du er aldri så hard i magen, sprekker du ikke flere cm i anus.

Håper TS tar kontakt med lege, og blir sjekket slik at dette kan oppklares.

Gjest Gjest_Skeptisk_*
Skrevet

Tror ikke det er snakk om overgrep, bor på en ganske så liten plass, å hadde vært med venner hele kvelden, ettersom jeg ble fortalt..

Men, vet jo aldri..

Snakket nettopp med legevakta igjen, og hun sa jeg måtte ringe å få akutt time på legekontoret i morgen tidlig..

Så jeg får vell bare vente å se, kanskje di kan komme med en forklaring..

Og tuusen takk for klemmene! :)

Gjest klem til deg
Skrevet

Et alternativ er jo at du kan ha falt med tanke på blåmerket, men synes det virker usannsynelig at du sprekker anus da.

Du bør få sjekket hos legen i morgen at du ikke har sprukket innvendig også. Selv om det ikke akkurat er en allright undersøkelse. :frown:

Gjest Gjest_skeptisk_*
Skrevet

Innvendig?? Åh, nå gruer jeg meg..

Håper alt er som det skal være..

Men hadde jeg ikke merket det om det hadde sprukket på innsiden??

Med tanke på at det er over en uke siden..

Skrevet
Innvendig?? Åh, nå gruer jeg meg..

Håper alt er som det skal være..

Men hadde jeg ikke merket det om det hadde sprukket på innsiden??

Med tanke på at det er over en uke siden..

Ikke gru deg for mye. Klart det er jo ikke behagelig, men ikke verre enn en GU.

Min opplevelse av å ha sprukket i endetarmen(fødsel), var at såret utvendig svei mer enn det innvendig. Men du ser kanskje hvor blodet stammer fra? Kommer det fra såret utvendig eller siver det ut fra innsiden?

Og hva sier vennene dine? Fulgte de deg hjem siden du ikke husker hvordan du kom hjem, eller var du alene på noe tidspunkt hvor noe kan ha skjedd.

Gjest Gjest_skeptisk_*
Skrevet

Ser ut som blodet kommer fra selve såret.. Såe, kanskje innsiden av det jeg vil kalle sårsprekken..? For det er liksom ikke et sår, mer et hull.. (?)

Jeg hadde tatt taxi hjem sammen med ei venninne, (bor rett ved siden av), og jeg hadde ikke nevnt noe om at jeg hadde vondt tidligere på kveldn..

Har tydligvis ruslet mye frem og tilbake på uteplassen, så var vell egentlig litt med veldig mange..

Skrevet

Så skummelt, men antagelig har det skjedd en ulykke (jeg satte meg på hjørnet av en sengestamme engang, og der stakk det opp en sånn spiss smijernspigg... Jeg fikk en herlig flenge i den ene rumpeballen da, og svært blåmerke rundt, så jo ut som om noen hadde prøvd å drepe meg) eller noe annet ufarlig. Men bra du skal til legen, mtp infeksjonsfare og sånt.

:klem:

Gjest Gjest_skeptisk_*
Skrevet

Ååh, hørtes ikke godt ut..!

Skal til legen nå klokka halv to.. Veldig gla for at jeg har en dame lege iallfall :)

Skrevet

Nei, det var aldeles ikke godt dagen etterpå, men der og da var jeg ganske godbrisen så jeg kjente ikke så mye... :ler:

Skrevet

Nei, det var aldeles ikke godt dagen etterpå, men der og da var jeg ganske godbrisen så jeg kjente ikke så mye... :ler:

Skrevet

Lykke til hos legen!!

Krysser fingrene for deg og håper det ikke tyder på overgrep!!!!

God bedring :klemmer:

Skrevet
Hvis jenta har vært ute, drukket, ikke husker noe fra dagen før, og våkner opp med en sprukket anus,

Om du er aldri så hard i magen, sprekker du ikke flere cm i anus.

Håper TS tar kontakt med lege, og blir sjekket slik at dette kan oppklares.

Nå er det vel sannsynlig at det er en fissur i huden det er snakk og, og ikke at sfinctermuskelen og bløtvevet rundt er sprukket langt inn, siden legevakten ikke tok imot henne umiddelbart.

Det kan dreie seg om skader etter overgrep, etter et uhell i fylla, eller etter en seksuell hendelse i fylla som virket som en god ide der og da. Fissurer kan man også få ellers, men gjerne ikke så mye blåmerker. Det kan ta litt tid før de gror, fordi de irriteres kjemisk og mekanisk i det området.

Skrevet

Huff da... Håper det går bra hos legen! :klemmer:

Gjest Gjest_skeptisk_*
Skrevet

Har vært hos legen, å er blitt henvist videre til kirurg i tromsø..

Hun kunne ikke gi meg noe fasit svar på hva det var, bare at såret var dypt å det så ut at det gikk to "kanaler" mot tarmen, noe som måtte sjekkes opp.

Hun snakket og om fistel, men at dette ikke var nok til å lage disse kanalene.

Ikke vet jeg, får bare vente på innkallelsen før jeg får vite noe mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...