Gå til innhold

Sår i underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er tull. Sopp er smittsomt, men menn er ikke like mottakelige sånn sett. Men har du sopp og så sex med kjæresten din så kan han "smitte" deg igjen om ikke han også blir behandlet. Jeg tror da det var en grunn til at jeg fikk to kapsler, én til meg og én til kjæresten min, når jeg var hos legen for å behandles for sopp.

Det gikk ikke bort når jeg først fikk bare en kapsel til meg selv, så da sa legen min at det var fordi vi burde behandles begge to, ellers ville det bare komme igjen.

Det er uansett bedre å dra til legen og få kapsler som skal svelges fremfor Canesten, da hyppig bruk av Canesten kan være uheldig.

Diflucan heter de kapslene, forresten, og man får de på resept.

Endret av *Numi*
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man kan overføre sopp til partneren sin, jo! Derfor er det lurt at han behandles også.

Ja dette stemmer og derfor sier legen også at partner skal behandles ;)

• 2 uker senere...
Gjest anonym :)
Skrevet

tror det kan være papir som er blandet med utflod, når du tørker deg liksom ? :) sliter med det samme.. har sår i underlivet ofte, og det klør noe grusomt.

Skrevet

Til dere som sier at sopp ikke er smittsomt. Som det står der: det KAN overføres til partner.

Jeg tror derimot ikke at det helt sikkert er sopp.

Pleier du å vaske deg etter å ha hatt sex? Hvis du ikke gjør det, så prøv å gjøre det og se hvordan det går. Ikke vask hardt - heller forsiktig. Våtserviett, klut eller dusj spiller ingen rolle.

Stress kan også være en faktor. Spenner du deg, og forventer at det skal bli sårt, så blir det som oftest sårt.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg har akkurat samme problem som alle dere her sier..

Og sopp er smittsomt! Dette har jeg fått svar på av lege!

• 3 måneder senere...
Gjest Tinuviel
Skrevet

Har akkurat samme problem som deg :)

Dette har jeg gjort den siste uken:

Tatt en stikkpillekur med Dalacin mot bakteriell vaginose.

Tatt en Canesten-kur.

Kjøpt sinksalve (sånn til babyer) som jeg smører i skjedeåpningen etter sex.

Kjøpt Vivag intimsåpe.

Kjøpt Vivag melkesyrepiller.

Kjøpt mandelolje (på apoteket) for å bruke etter sex.

Alt dette anbefalte legen min meg. Vivag-pillene kan man bruke hver dag. Man blir ikke avhengig av de. I tillegg har jeg byttet p-piller og det har ført til økt "våthet" nedentil ved sex, så det er jo bra.

Prøv! :) Send meg evt. en pm. Har slitt SKIKKELIG med sårhet, ømhet, irritasjon nedentil leeeenge. Har vært helt på gråten flere ganger.

Har hørt at man ikke skal bruke så mye av sinksalven siden dette er en barriere-krem, men hvordan har mandeloljen funket? Smører du den inn i skjeden også liksom? Spent på svar og skal teste ut disse tipsene da sårheten min går ut over sexlivet og igjen ut over forholdet =/

• 2 år senere...
Skrevet

En vennine av meg, lurer på om sopp er det små hvite harde klumper som ligger nedentil? og visst det er sopp, MÅ det klø, eller kan man ha sopp uten at det klør også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...