Gå til innhold

Sår i underlivet


MonicaØH

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen som kan gi meg noen tips.. Blir utrolig fort sår i underlivet når jeg og kjæresten har sex, eller altså, etterpå. Er ikke alltid. Jeg blir fort våt og blir veldig våt, så er ikke det som er problemet heller. Tror heller ikke det er sopp, for dette kan komme når vi ikke har hatt sex heller. For eksempel idag, vi hadde sist sex på lørdags kveld, og nå er det mandagskveld. For rundt to timer siden ble jeg sår. Det begynte å klø, og det er utrolig rødt. Det er hovent, men det kan komme av at jeg har klødd. Har også hørt at det kan komme av p-piller, men har gått på p-piller i et år nå, og har vært sammen med kjæresten i 7 måneder, og det er ikke mer enn de siste 3 månedene at jeg har blitt sår. Er det noen som kan gi meg noen tips eller noe svar?

Et annet spørsmål også. Noen ganger så får jeg hvite "klumper" i underlivet. Det ser ut som papir noen ganger, og noen ganger er det papir, men når jeg tar det mellom fingrene, så er det akkurat som det er gammel sæd. Noen som har det samme eller vet noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hei_*

Det hvite er nok sopp og det skader ikke å ta en Canestenkur du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Kjøp både stikkpiller og krem.

Jeg er sikker på at dette er sopp men det kan også være en kjønnssykdom.

Du bør sjekke opp dette hos en lege.Tror det holder med en urinprøve vedr.kjønnsykdom, men er ikke helt sikker.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hvite er nok sopp og det skader ikke å ta en Canestenkur du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Kjøp både stikkpiller og krem.

Jeg er sikker på at dette er sopp men det kan også være en kjønnssykdom.

Du bør sjekke opp dette hos en lege.Tror det holder med en urinprøve vedr.kjønnsykdom, men er ikke helt sikker.

Lykke til :)

Kjønnssykdom er det nok ikke, for jeg sjekket meg før jeg ble sammen med min kjæreste, og han var jomfru da. Sex med noen andre har han heller ikke gjort og heller ikke meg. Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som sopp. Gå på apoteket og kjøp pakken med Canesten som inneholder en pille og krem. Er vel egentlig sånn at man skal forhøre seg med lege før man bruker det. Men den gangen jeg var med legen pga jeg trodde jeg hadde sopp undersøkte ikke han noe. Bare gikk ut i fra det jeg forklarte og sa jeg skulle prøve en Canesten-kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et skoleeksempel på en soppinfeksjon, ja.

Sopp er for øvrig ikke smittsomt i vanlig forstand, for den er en del av normalfloraen i vagina, og det vi kaller "infeksjon" er strengt tatt en ubalanse i floraen, hvor soppen tar helt over. (Det er derfor man lett får sopp etter en antibiotikakur, hvor bakteriene i underlivet slås ut.) Sopp trenger derfor ikke ha noen som helst sammenheng med sexlivet ditt, men om du plages ofte med infeksjoner kan det være lurt å behandle partneren også. Menn får sjelden symptomer, men de kan være kolonisert med soppen, og dermed overføre den tilbake til deg. For min egen del har jeg funnet ut at det er viktig å tisse og vaske meg nedentil etter sex, ellers blir det fort ubehagelig der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det er sopp, så er nok kjæresten din smittet også. Derfor bør han ta en kur med canesten krem han også. :)

Sopp er ikke smittsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har også hvite prikker. Han skal bruke kremen i to uker han også:) Har fått kjøpt en stikkpille og krem. Første gang jeg har fått sopp, så.. Men jeg har lest andre steder at man ikke skal ha sex, selv ikke med kondom. Hva mener dere, eller vet dere det helt sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, sopp er ikke smittsomt, og det er ikke en kjønnssykdom. Det er en ubalanse i normalfloraen. Du kan ha sex så mye du orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg lurte, er fordi skjeden er jo veldig følsom. Jeg har liksom ikke den naturlige "beskyttelsen" som før. Det er utrolig sårt, så det blir vel bare verre om jeg har sex.

Endret av MonicaØH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg sa "så mye som du orker" - personlig hadde jeg ikke klart å ha sex ved soppinfeksjon, ikke pokker. Det er sårt og vondt som fy. :grine: Men farlig eller smittsomt, det er det ikke! God bedring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_anonym_*

jeg har opplevd det samme som deg og jeg har vært til lege og sjekket meg men hun fant ingen ting. Det kan faktisk at du reager på sæden til kjæresten din. det finnes kremer på apoteket som er bedøvende og som faktisk virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem som deg :)

Dette har jeg gjort den siste uken:

Tatt en stikkpillekur med Dalacin mot bakteriell vaginose.

Tatt en Canesten-kur.

Kjøpt sinksalve (sånn til babyer) som jeg smører i skjedeåpningen etter sex.

Kjøpt Vivag intimsåpe.

Kjøpt Vivag melkesyrepiller.

Kjøpt mandelolje (på apoteket) for å bruke etter sex.

Alt dette anbefalte legen min meg. Vivag-pillene kan man bruke hver dag. Man blir ikke avhengig av de. I tillegg har jeg byttet p-piller og det har ført til økt "våthet" nedentil ved sex, så det er jo bra.

Prøv! :) Send meg evt. en pm. Har slitt SKIKKELIG med sårhet, ømhet, irritasjon nedentil leeeenge. Har vært helt på gråten flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, og jeg har tatt en full gynekologundersøkelse. Hun fant ingenting galt :)

En annen ting: hvis du stresser generelt i livet påvirker det bakteriefloraen i skjeden. Stress gjør ting verre. Husk at å slappe av er veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonympa

der sier du noe nøtteskall. jeg blir veldig fort stresset så det kan sikkert være en av grunnene jeg er blir sår. men jeg kjøpte kremen xyocain på apoteket og den fungerer veldig bra. den bedøver der man er sår jeg er veldig fornøyd. og den påvirker ikke sexen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker rask bedring hvis jeg passer på å slappe av i kroppen. Har en tendens til å spenne musklene, særlig i nedre del av magen og i skuldrene osv. Prøv å være mer oppmerksom på musklene i underlivet/magen og ellers i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kavring
Sopp er ikke smittsomt!

Man kan overføre sopp til partneren sin, jo! Derfor er det lurt at han behandles også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst mulig å reagere på kjærestens sæd, bare så det er sagt.

Uansett: jeg går jo ikke på noe hormonell prevensjon nå, og etter jeg sluttet på det og kroppen kom i balanse igjen, har jeg ikke hatt sopp i det hele tatt! Når jeg gikk på p-piller/p-ring hadde jeg det MINIMUM en gang i måneden, vanligvis 2-3 ganger. Helt forferdelig. Sånn at jeg ikke fikk sove pga svien og kløen. ble helt desperat. Og sex var og vondt.

Det er herlig å ikke ha det lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Det er visst mulig å reagere på kjærestens sæd, bare så det er sagt.

Uansett: jeg går jo ikke på noe hormonell prevensjon nå, og etter jeg sluttet på det og kroppen kom i balanse igjen, har jeg ikke hatt sopp i det hele tatt! Når jeg gikk på p-piller/p-ring hadde jeg det MINIMUM en gang i måneden, vanligvis 2-3 ganger. Helt forferdelig. Sånn at jeg ikke fikk sove pga svien og kløen. ble helt desperat. Og sex var og vondt.

Det er herlig å ikke ha det lenger :)

hmm.. jeg har også fått dette probleme at jeg blir veldig fort sår under samleie. har ingen problen med å bli våt, bruker ikke prevansjon, og min man er "kastrert". så han har ikkje sæd men men denne kremen kommer alike vell. ka det ver det jeg reagere på, tester meg veldig ofte for kjønssjukdommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er allergisk mot sperm.. Dersom han kommer på magen min, og jeg ikke vasker det vekk med vann nesten med en gang, så blir jeg knall rød, og klør som pokker..

Vasker meg derfor alltid godt nedentil (eller der han har truffet :sjenert: ) etter sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...