Gå til innhold

Hvordan vet en..


cat1989

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg prøver allikevel: Hvordan vet en om en er bifil? Hvis en f.eks. blir litt "het" av å se et eksemplar av samme kjønn som en selv i en gitt situasjon, er det et tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg prøver allikevel: Hvordan vet en om en er bifil? Hvis en f.eks. blir litt "het" av å se et eksemplar av samme kjønn som en selv i en gitt situasjon, er det et tegn?

Tror ikke man er bifil dersom man blir opphisset av en av samme kjønn, men dersom du får følelser for en person ville jeg sagt at du var bifil. Men det er bare min oppfattelse da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenner på begge kjønn i like stor grad, men velger likevel å anse meg selv som heterofil.

For min del blir det med andre ord et spørsmål om følelser.

Den dagen jeg eventuelt forelsker meg i ei jente, stiller antakeligvis saken seg i et annet lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til det. Jeg tror det sikreste man kan gå ut i fra er hvorvidt man opplever at man blir forelsket i begge kjønn. Seksualiteten kan være så veldig varierende. Noen kan fint ha sex med to stykker av forskjellig kjønn, mens de aldri kunne blirr forelsket i en av samme kjønn. Andre igjen kan godt bli forelsket i begge kjønn, men ikke være interessert i sex med en av samme kjønn mens de er sammen med en av det motsatte. Eller omvendt.

Endret av Rimmern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Moon_*

Hei :)

For min egen del synes jeg det er greit å ha et skille mellom begrepene bifil og biseksuell. Jeg knytter bifil opp imot å få følelser for en av samme kjønn - dvs forelskelse, og biseksuell opp imot å bli tent rent seksuelt av en av samme kjønn. Selvsagt er det jo naturlig å også tenne på den man er forelsket i, men man behøver jo ikke å være forelsket i den man tenner på!

Synes bicurious (= bi-nysgjerrig) er et greit uttrykk å bruke også som en light-versjon av biseksuell hvor man kanskje tenner litt/er nysgjerrig på hvordan det er å ha sex med en av samme kjønn og fantaserer eller liker å teste ut litt, uten nødvendigvis å plassere seg selv i en bifil eller biseksuell bås.

Tror det er helt naturlig å være heteroseksuell og samtidig binysgjerrig for eksempel - mange har for eksempel seksuelle fantasier om folk av samme kjønn, og da er det klart man lurer på hvor godt det hadde vært i virkeligheten, mens andre kun tenner på dette i fantasier og ikke på virkelige folk av samme kjønn.

Folk er forskjellige og man kunne sikkert kommet med mange flere mer spesifikke bi-begreper, men disse holder for meg.

Jeg synes ikke du skal bekymre deg så veldig for om du er bifil eller ikke - fantaser om hva du vil og test gjerne ut hva du vil i virkeligheten så blir du mer kjent med deg selv og hva du liker. Det finnes mange heterofile der ute med seksuelle erfaringer fra noen av det samme kjønn - en slik opplevelse eller to setter deg ikke i noen bås. Det viktigste er at du er trygg på deg selv og din egen seksualitet :) føles noe riktig er det som regel det - nyt det! :D

- Moon -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...