Gå til innhold

Forbanna livmor...


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en tjue år gammel jente som har gått på p-pillene Diane i fire og et halvt år. Nå, det siste halve året har jeg mistet så og si all sexlyst... Samtidig har jeg ikke tatt en ukes pause fra pillene hver tredje uke, slik som man skal, på veeeeldig lenge:/

Når jeg og samboeren har sex, så ender det som regel med at jeg ALLTID blør. Dette kommer ikke fra en rift utenpå, men innenfra skjeden. Dette er jo turn-off i seg selv... Det kan gjøre litt vondt når han trenger seg inn, og jeg blir som regel sår etter bare en liten stund, i motsetning til før, da jeg kunne ha sex omtrent ubegrenset, uten å få vondt...

Nå har jeg blødd en brun, tykk guffe fra skjeden i nesten over en uke. Jeg har veldig vondt i livmoren(type menssmerter) nå for tiden, de siste dagene, men går samtidig på pillen, og tar den hver dag! Så jeg skulle jo egentlig ikke hatt mensen...Også er det veldig mørkt, det som kommer ut...

Er det noen som har en ide om hvor jeg kan begynne å ta fatt i problemet? Jeg blir bare mer og mer deppa over at det alltid må være noe galt med kroppen min. Skal jeg begynne hos fastlegen, eller kan jeg bare finne en gynekolog? Kan det være vaginaisme, eller hva det nå heter? Har lest litt om det her inne? Kan det være pillen som dreper sexlysten? Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå, her i kveld:( Håper noen har et eller annet svar... Iallefall hvordan jeg kan få det bedre... Takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom man tar pillen lenge uten å ta blødningspause, så KAN det oppstå mellomblødninger. (selv om du f.eks er midt i et brett)

Så jeg ville tatt en pillepause, og sett om det ble bedre av det.

Sexlysten kan fint forsvinne når man går på hormonprevensjon ja.

Bruk glidemiddel, så kanskje du berger for sårhet

Gjest Gjest_Sulosi_*
Skrevet

Enig med hun over her. Det er ikke uproblematisk å hoppe over mensen. Har en venninde som har måtte fjerne alt nedentil pga kreft og hun av legen da vite en litt viktig ting som vi jenter ikke blir fortalt hjemme eller av helsesøster.

Skal forsøke å forklare her:

Kreft kommer av Celler som har produksjonsfeil. Vi produserer alle celler med feil og disse skiller vi normalt ut via våre dobesøk og menstruasjon. Helt normalt!! Problemet oppstår når disse Cellene ikke blir skillt ut og da får anledning til å vokse og ødelegge andre celler. Derfor er det viktig å ha mensen og sørge for att kroppen får skillt ut. Hyppig bruk av tamponger var visst også en faktor som kunne gjøre at noe ikke kom seg ut.

Etter at venninda mi fikk kreft har jeg kun brukt tampong på jobb, fest ol. Hjemme bruker jeg bind og leger heller et håndle i seng i tilf krise. Før brukte jeg alltid ob.

klem

  • 10 måneder senere...
Gjest Gjest_sara_*
Skrevet
Enig med hun over her. Det er ikke uproblematisk å hoppe over mensen. Har en venninde som har måtte fjerne alt nedentil pga kreft og hun av legen da vite en litt viktig ting som vi jenter ikke blir fortalt hjemme eller av helsesøster.

Skal forsøke å forklare her:

Kreft kommer av Celler som har produksjonsfeil. Vi produserer alle celler med feil og disse skiller vi normalt ut via våre dobesøk og menstruasjon. Helt normalt!! Problemet oppstår når disse Cellene ikke blir skillt ut og da får anledning til å vokse og ødelegge andre celler. Derfor er det viktig å ha mensen og sørge for att kroppen får skillt ut. Hyppig bruk av tamponger var visst også en faktor som kunne gjøre at noe ikke kom seg ut.

Etter at venninda mi fikk kreft har jeg kun brukt tampong på jobb, fest ol. Hjemme bruker jeg bind og leger heller et håndle i seng i tilf krise. Før brukte jeg alltid ob.

klem

Men hva med oss som bruker Cerazette p-piller da? De er jo ment å tas hver dag uten pillestopp, ergo skal ikke mensen komme. Kan man få kreft av det da?

(skrev forresten et innlegg for noen minutter siden om ca det samme :P og vet at dette innlegget er gammelt.. men det viser bare litt hva jeg tenker på i det innlegget jeg skrev)

Skrevet
Enig med hun over her. Det er ikke uproblematisk å hoppe over mensen. Har en venninde som har måtte fjerne alt nedentil pga kreft og hun av legen da vite en litt viktig ting som vi jenter ikke blir fortalt hjemme eller av helsesøster.

Skal forsøke å forklare her:

Kreft kommer av Celler som har produksjonsfeil. Vi produserer alle celler med feil og disse skiller vi normalt ut via våre dobesøk og menstruasjon. Helt normalt!! Problemet oppstår når disse Cellene ikke blir skillt ut og da får anledning til å vokse og ødelegge andre celler. Derfor er det viktig å ha mensen og sørge for att kroppen får skillt ut. Hyppig bruk av tamponger var visst også en faktor som kunne gjøre at noe ikke kom seg ut.

Etter at venninda mi fikk kreft har jeg kun brukt tampong på jobb, fest ol. Hjemme bruker jeg bind og leger heller et håndle i seng i tilf krise. Før brukte jeg alltid ob.

klem

Dette er piss fra ende til annen.

Til ts, ta deg en tur til fastlegen og ikke bruk ventetiden på å gå rundt å være bekymret pga feilinformasjon som denne gjesten kommer med. God bedring!

Skrevet
Enig med hun over her. Det er ikke uproblematisk å hoppe over mensen. Har en venninde som har måtte fjerne alt nedentil pga kreft og hun av legen da vite en litt viktig ting som vi jenter ikke blir fortalt hjemme eller av helsesøster.

Skal forsøke å forklare her:

Kreft kommer av Celler som har produksjonsfeil. Vi produserer alle celler med feil og disse skiller vi normalt ut via våre dobesøk og menstruasjon. Helt normalt!! Problemet oppstår når disse Cellene ikke blir skillt ut og da får anledning til å vokse og ødelegge andre celler. Derfor er det viktig å ha mensen og sørge for att kroppen får skillt ut. Hyppig bruk av tamponger var visst også en faktor som kunne gjøre at noe ikke kom seg ut.

Etter at venninda mi fikk kreft har jeg kun brukt tampong på jobb, fest ol. Hjemme bruker jeg bind og leger heller et håndle i seng i tilf krise. Før brukte jeg alltid ob.

klem

Og kreft i livmorhalsen skyldes nesten alltid HPV viruset, som smittes via seksuell kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...