Gå til innhold

Hvem kan man ta kontakt med

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ei eldre dame i slekta vår. Hun er over 80, og bor i en by langt fra resten av slekta. Hun har bodd der hele sitt voksne liv, og vil ikke flytte derfra. Hele slekta hennes (hun har ikke barn, mannen er død) bor i en annen landsdel, så hun har ikke familie rundt seg.

Nå begynner denne damen å bli rotete. Hun ringer oss om natten og tror det er dag. Hun vet ikke hvilken dato det er, hun har glemt at det er jul snart, hun går seg bort på tur hjem fra butikken.

Hva kan vi gjøre? Vi er jo redde for henne, hun må jo være en fare for egen sikkerhet. Hvem kan vi kontakte for å få henne undersøkt? Hun sier at hun har det fint, og nekter å dra til lege. Er det noe vi kan gjøre?

Det er kjempevanskelig, men vi har dessverre ikke råd til å dra til henne og bo på hotell for å se hvordan det er med henne. Ikke kjenner vi noen i byen der hun bor heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn ut hvilket sonekontor hun tilhører og ta kontakt med dem. Hun må jo få hjelp, men det avhenger av at noen sier fra.

Skrevet

Nå er jeg blond, men hva er et sonekontor?

Skrevet

Jeg kunne forklart bedre, men hjemmesykepleien er ofte delt inn i soner, slik som for eksempel her.

Skrevet

Aha, sonekontor under hjemmesykepleien. Da er jeg med. Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...