Gå til innhold

legoland/ disney land


Leanne

Anbefalte innlegg

vi vurderer å reise til legoland eller disney land (paris) i sommer med våre barn som da er 2,5 og 4,5.

Hvilket sted er best når de er såpass små?

Hvilket av de to blir den billigste løsning, med tanke på reise, opphold, mat og park inngang....

Noen med erfaringer fra begge steder?

håper på mange gode svar :)

tar imot tips på andre fornøyelses parker som passer for små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi vurderer å reise til legoland eller disney land (paris) i sommer med våre barn som da er 2,5 og 4,5.

Hvilket sted er best når de er såpass små?

Hvilket av de to blir den billigste løsning, med tanke på reise, opphold, mat og park inngang....

Noen med erfaringer fra begge steder?

håper på mange gode svar :)

tar imot tips på andre fornøyelses parker som passer for små barn.

Da jeg var på den alderen bodde familien min i Paris, så jeg var mye i Disneyland. Jeg har helt fantastiske minner derfra fra barndommen. Jeg tror Legoland passer bedre for barn som er hakket større. I Disneyland er det masse farger og musikk overalt og MASSE å gjøre for de aller minste :) Det er mye spennende å se på og hele atmosfæren er veldig magisk for de små.

Jeg kan ikke si noe konkret om hva som blir billigst, men for opplevelsen vil jeg absolutt anbefale Disneyland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min var ganske ung da vi var i Disneyland, tror han var like skuffet som meg, lange køer, kjedelige karuseller og for mye folk. Legoland har begge alltid kost seg i, uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville selv gått for Legoland.

Var i Disneyland når jeg var ca 14 år...syns det var dritkult. Den ene lillesöstra mi likte det ikke...for stort område å gå på, altfor lange köer, ble mest grining på hu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frida_*

Har vært begge steder, og etter min mening vil Legoland være det ideelle for barna dine. Våre barn var 10 og 12 år da vi var i Disney, og koste seg masse. De selger jo ferdige pakkeløsninger til begge stedene, men vi ordna oss selv. Vanskelig å si hva som blir billigst - det kommer jo an på hvordan dere vil bo, hvor langt oppholdet skal være osv. Vi var på 4 ukers biltur og oppholdt oss i Paris i fire dager. I Danmark derimot leide vi sommerhus en uke, så det kommer an på. MEN.... i filmstudioparken i Disney har barna ingenting å gjøre - de er altfor små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Bettina_*

Med så små barn ville jeg gått for Legoland.

Men her skal du få et supertips: www.duinrell.nl. Det er et feriesenter i nærheten av en flott, lang sandstrand som inneholder masse lekeplasser/aktiviteter for barn (og vokne!) i alle aldre. I tillegg finnes et av Europas største innendørs badeland der. Her kan dere fint bo en uke uten å kjede dere et sekund. Nederland er også et barnevennlig og rimelig land å feriere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale Legoland til dine barn.

MEN!

Disneyworld i Paris anbefales på det varmeste!! Jeg var ca 8 da jeg var der, og er glad for det. Har vært i Legoland også, men Disneyworld i Paris rommer de beste opplevelsene jeg har hatt i mitt liv, helt seriøst. Ta dem med dit en gang. Det er også veldig gøy for voksne. Man går rundt i forskjellige "verdener" med utrolig stemning! Musikk overalt, alltid noe fint å se på, overraskelser ved at det går rundt Disneyfigurer (som oppfører seg som de skal i forhold til filmen de spiller i!) parade og show, fantastiske baner/karuseller, det er så utrolig mye mer. Jeg elsker det og vil tilbake :)

Legoland og opphold er billigere, tror Disneyland er ganske dyrt, men verdt å spare til. Da kan man jo samtidig få sett litt av Paris om man ikek har gjort det før, vi dro og så de store severdighetene som Eiffeltårnet og Notre Dame. Vi var i Paris tilsammen ca 4 dager, tre i selve Disneyland. Fortsatt syntes vi vi hadde kort tid, ble et tettpakket program.

Endret av ~banshee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legoland! :jepp:

Jeg ville spart Disneyland til de blir litt større. Mener at det er litt mer attraksjoner for de minste i Legoland. I tillegg til det at man gjerne vil kombinere Paris med Disneyland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...