Gå til innhold

Divacup/Alvekoppen/Mooncup osv

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_nyskjerrig_*
Skrevet

Ok, nå har jeg lest litt rundt om denne Divacup (kaller den det jeg).

Det høres så utrolig smart ut, og det er så mange som har positive tilbakemeldinger om denne. Jeg har svært lyst å prøve denne for det virker veldig lettvint. Men jeg har jo noen spørsmål å håper noen kan svare.

Jeg fikk mensen for et og et halvt år siden ca. Og jeg har ikke brukt tampong men bind. Jeg har prøvd å bruke tampong men jeg har aldri fått den til å sitte ordentlig, og siden jeg har kraftig mens er jeg redd for at det skal lekke.

1. Er det vondt å sette den inn? Jeg har jo aldri hatt noen ordentlig erfaring med tamponger, kommer jeg til å ha problemer med å sette den inn da?

2. Kjenner man den ikke i det hele tatt uansett hva man gjør?

3. Vises den nedentil eller forsvinner den?

4. Hvordan skal man evt. ta den ut ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Er det vondt å sette den inn? Jeg har jo aldri hatt noen ordentlig erfaring med tamponger, kommer jeg til å ha problemer med å sette den inn da?

- Det er litt ubehagelig de første gangene du prøver. Og det er lurt å lese forskjellige måter du kan brette den på, slik du finner en "brett" som passer deg best :) Der er for eksempel videoer på you tube, der de viser hvordan den kan brettes og sånn :)

2. Kjenner man den ikke i det hele tatt uansett hva man gjør?

- Kjenner den ikke i det hele tatt, om du har satt den inn rett! Men du kjenner om du setter den inn rett, det blir som et "sug" eller vakuum når du putter den inn og den bretter seg ut.

3. Vises den nedentil eller forsvinner den?

- Den vises ikke. Og det er lurt å klippe av en del av den stilken, for den kan være for lang for enkelte, og da er det ubehagelig.

4. Hvordan skal man evt. ta den ut ?

- Du fører pekefinger(eventuelt langefinger) og tommel inn i sjeden, og tar tak rund den nederste delen, og drar forsiktig. Lurt å lirke litt på den, så den ikke popper ut med et "smell" :ler: Det kan være litt ekkelt.

Det er en super oppfinnelse synes jeg, tenk at vi sparer både penger og miljøet med bruken av disse koppene :) Den lekker ikke dersom den ikke blir helt full. Vist den lekker har du ikke satt den inn riktig, eller at du ikke har tørket deg etter du har satt den inn, for der kan jo være rester etter at du tok den inn igjen etter å ha tømt den. (Vist du blør mye ville jeg brukt truseinnlegg i tillegg, i allefall om natta :))

Håper dette var til hjelp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...