Gå til innhold

Kul i brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Off jeg har en stor kul i brystet som kommer og går. (?) Første gang jeg fikk det i sommer løp jeg til legen med en gang og fikk mammografi etter to uker. "Problemet" var bare at da var kulen nesten borte og radiografen kunne ikke kjenne noe. Hun kunne heller ikke se noe gale der den var så det er jo bra.

MEN: nå har kulen kommet tilbake. Den er relativt stor og jeg kan kjenne den utenpå klær. Den er vond og ligger ganske høyt oppe på en måte der det slutter å være pupp og begynner å være ribbeben. Bør jeg gå til legen igjen? Noen andre som har noe lignende? Noen ide til hva det kan være? Føler meg litt hysterisk men synes det er skummelt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_LillePus_*
Skrevet

Hei - siden du er redd for hva dette er, få deg time hos legen og be om ny undersøkelse.

Mest sannsynlig er det ikke noe å bekymre seg over, siden kulen kommer og går er nok en kjertel du kjenner. Men det er best å ta kuler på alvor og få sjekket hva det er.

I tillegg til mammo kan du også bli undersøkt med ultralyd som til sammen vil gi et sikrere svar.

Jeg vet hva jeg snakker om, opptaget selv en kul i brystet som viste seg å være kreft. Heldigvis ble jeg tatt på alvor av legen og fikk rask utredning og behandling og er i dag helt frisk igjen.

Stå på - dette kommer til å gå bra!

Hilsen fra LillePus

Skrevet
Hei - siden du er redd for hva dette er, få deg time hos legen og be om ny undersøkelse.

Mest sannsynlig er det ikke noe å bekymre seg over, siden kulen kommer og går er nok en kjertel du kjenner. Men det er best å ta kuler på alvor og få sjekket hva det er.

I tillegg til mammo kan du også bli undersøkt med ultralyd som til sammen vil gi et sikrere svar.

Jeg vet hva jeg snakker om, opptaget selv en kul i brystet som viste seg å være kreft. Heldigvis ble jeg tatt på alvor av legen og fikk rask utredning og behandling og er i dag helt frisk igjen.

Stå på - dette kommer til å gå bra!

Hilsen fra LillePus

Du har lov til å kreve ultralyd :)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hei (igjen tror jeg)

Oppdaget kul og er nå igang med kreftbehandling. sier ikke det er kreft, men du skal ikke ha kuler som dukker opp fra tid til annen og gjør vondt. Det er en grunn til at denne kulen dukker opp, og det skal legene finne ut av. De trodde min kul var en betennelse, betennelsen var der, men forårsaket av den andre kulen. Vil ikke skremme deg, men kom deg av gårde til legen fortere enn fy. Ingen grunn til å gå og engste seg syk, sannsynligvis er det ingenting, men det gjør noe med deg -bla tapper for krefter. Lykke til!

Skrevet

Jeg har samme greien, og ammer og trodde det var en tett melkegang eller fem. Men jordmoren mente den lå for langt oppe i huden, og i tillegg kunne hun bevege på den. Min er også ganske stor og litt øm. Jordmoren mente det var en cyste. Slike cyster kan forsvinne av seg selv, men det er vel vanlig å tømme ut vannet med en nål samtidig som man tar ultralyd. Det trenger ikke å være noe farlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...