Gå til innhold

Psykiatrisk sykehus

Joplaya

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått vite hvor jeg skal i praksis til høsten i hele 14 uker, på ungdomspsykiatrisk avdeling! Er litt spent nå og glad for at jeg har fått en praksisplass som motiverer meg :D

Samtidig er jeg litt nervøs... Hva blir egentlig mine arbeidsoppgaver? Jeg får jo en studentrolle uansett, så jeg vil takle det. Men hva har jeg å forvente? Litt skummelt synes jeg... Møte ungdommer som har det vanskelig, har blitt misbrukt, selvmordsforsøk o.l. Er siste året på barnevernspedagog jeg begynner på nå, og praksisen skal være så reell som mulig.

Ja, altså. Noen som kan gi meg noen pekepinner på hva jeg har å forvente av arbeidsoppgaver og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke når det gjelder konkret arboppgaver på psykiatrisk. Men gleder meg til å lære.

Skal si deg at denne utdanningen er dårlig på veldig mye. Så mang vi gjerne vil gå dypere inn i, men som bare tas overfladisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Siste året som b.pedagog og ikke mere opplyst????

Haha! tror du man lærer alle interne rutiner på alle typer jobber der man kan havne???

Skole, fengsel, psykiatri, sosialkontor, barnevernskontor osv

Da er jammen DU lite opplyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri jobbet på et sånt sted, men har snakket med en god del psykiatriske pasienter. Felles for mange av de, sier at de ikke liker sånne studenter som bare sitter og snakker sammen. De ønsker gjerne at de skal snakke med dem. Ofte gjelder det nok å nærme seg litt forsiktig, og prøve å la de styre samtalen. Når du blir litt mer kjent, er du også litt tryggere på hva som er trygge temaer, og hva du definitivt ikke må snakke om.

Det kommer nok litt ann på sted til sted, men jeg har hørt at i psykiatrien må du nok "underholde" litt. Prate, steke vafler o.l.

Rutiner og sånn, kjenner jeg ikke til. Men det kommer du fort inn i. Det blir helt sikkert kjempespennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ha kontakt med pasienter. Gå turer osv....få de med.... Mange av de har problemer med butikker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært innlagt på ungdomspsykiatrisk jeg. Men det var på en avd. der det var kun anoreksi pasienter. Det kan sikkert til tider være veldig krevende å jobbe der da det i perioder kan skje veldig mye. Pasientene er jo ikke på samme "stadiet" stort sett og det kan bli ganske mye liv på godt og vondt.

Jeg husker vi hadde en student som jobbet hos oss en periode. Hun var ganske beskjeden i begynnelsen og virket som om hun ikke helt viste hvor hun skulle begynne for å få kontakt.. Men det er sånn som kommer etterhvert, syns det var veldig ok å snakke med henne etterhvert. Hun jobbet jo tett sammen med veilederen sin og det var vel mer sånn jeg ble "kjent" med henne.

Å definere arbeidsoppgaver blir jo vanskelig for meg siden jeg var pasient, men det jeg husker godt fra den tiden var at det var trygt og godt på den avd jeg var. Alle som jobbet der kom du så nærme og vi gjorde masse sammen. Det ble et samhold som var veldig spesielt på godt og vondt.

Du må nok ha masse av tålmodighet og ha litt tro på deg selv at du kan gi litt av deg. Jeg fikk inntrykk av at det var en spennende arbeidsplass med masser av utfordringer. Men det jeg ser i ettertid er jo at det er nok endel utskiftninger i sånne jobbmiljø da det kan kreve mye av deg som person og det kan være ganske slitsomt.

Vet ikke helt om dette var et svar du ønsket, men tenkte jeg kunne komme med noen tanker om det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...