Gå til innhold

Anne-Cath. Vestly er borte


Karense

Anbefalte innlegg

Hele Norges Mormor gikk bort natt til i dag, 88 år gammel. Nasjonen har mistet en folkekjær og svært dyktig forfatter som virkelig har lagt stien for norsk barnelitteratur, og alltid har ligget en hårsbredd foran når det gjelder å ta opp tabubelagt tematikk på en folkelig måte. Takk for alt du har gitt oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var den som i tillegg til Astrid Lindgren vekte min innteresse for lesing og bøker. Husker at jeg spesielt var glad i Lillebror og Knerten bøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig trist. Jeg kommer aldri til å glemme den snille stemmen og det søte ansiktet hennes. Fantastisk forfatter, og hun virket som et flott menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gruet meg til denne dagen helst siden jeg hørte at hun var blitt alvorlig syk. Det er frykelig trist! Den dag i dag hører jeg faktisk fortsatt på mormor og de åtte ungene om jeg skulle ha vanskelig for å sovne en kveld. Hun har betydd så mye for hele min barndom, og jeg ønsker å kunne overføre noe av dette til mine fremtidige barn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dagens-rose:

Jeg har alltid likt bøkene hennes. Aurora-bøkene var min første yndlingsserie etter at jeg begynte å lese bøker på egen hånd.

Endret av angeleyes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i utlandet og fikk dette med meg først nå.

Hvil i fred, Vestly ga meg store og flotte leseropplevelser som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...