majan Skrevet 20. juni 2003 #1 Skrevet 20. juni 2003 Heisann :D Jeg planelegger for tiden bryllup (har ingen dato enda), men jeg lurer på om noen kan gi meg noen råd? Foreksempel; * et lokale til leie som tar mellom 80-100 stykker. * Hvilken fotograf dere anbefaler. *
hemmeligbrud Skrevet 21. juni 2003 #2 Skrevet 21. juni 2003 Det er vel ikke så mange fotografer i Vikersund.....Litt flere i Drammen dog, men jeg har ingen erfaringer med dem. Lokaler i Modum har jeg heller ikke så god erfaring med... Men jeg kan nevne tre lokaler; Solhov Grendehus, et grendehus på Øst-Modum og et lokale i Vestfossen. Vi skal ha dåp på Solhov i august og muligens bryllup neste august. Ellers så har vi altså kommet opp med de to andre lokalene som alternativer til bryllupet. Skal du gifte deg i 2004, du også?????
majan Skrevet 22. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2003 heisann tja vi har ikke satt noe dato enda, men vi prater støtt om det at vi snart må gifte oss. MEn jeg vil gjerne bli kvitt noen kilo først så da jeg har gått ned det jeg ønsker da kan det nok hende at vi begynner virkelig og planlegge :D . Bor du også i Modum eller?
Augustbrud02 Skrevet 23. juni 2003 #4 Skrevet 23. juni 2003 Jeg er ikke fra Modum, men siden vi giftet oss i Skotselv vet jeg iallfall om et flott lokale i nærheten. Det er Fjerdingstadgrendehus som ligger mellom Skotselv og Åmot. Desverre tar det nok ikke så mange gjester som du ønsker, men vil man ha utebryllup der er det plass til mange. Kjempeflott sted med landlige omgivelser. Ellers har du: -Holth Pensjonat i Hokksund -Hokksund Hotell -Tyrifjorden hotell i Vikersund Det er et i Åmot også, men det husker jeg ikke hva heter.... Av fotografer har du vel en fotograf i Vikersund, ellers anbefaler jeg på det sterkeste Holden i Hokksund.
majan Skrevet 23. juni 2003 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2003 heisann augustbrud nei Holden kommer jeg nok ikke til og bruke har lyst til og bruke en fotograf som fornyer seg litt mer enn akkurat de. Dessuten er de jo kjempe dyre og man får av enkelte der nede veldig dårlig service og jeg mener at det er veldig viktig. Ellers takk for gode forsalg , men vi har egen kokk så vi må nok på ett grendehus. Ja jeg er kjmepe enig med deg at Fjerdingstad Grendehus er kjempe fint. Jeg har servert i bryllup der og det var så koselig. Synd det ikke er litt større....... Ellers veit jeg dem har ett grendehus inne på Øst Modum men jeg veit ikke hvor mange gjester det kan ta. I Åmot veitjeg ikke om det er noe? Ellers hadde det jo til nød godt ann og reist til Hokksund på Varlo Grendehus det er ihvertfall stort nok, også er det stort og fint kjøkken som det er plass til litt av hvert.
Augustbrud02 Skrevet 23. juni 2003 #6 Skrevet 23. juni 2003 nei Holden kommer jeg nok ikke til og bruke har lyst til og bruke en fotograf som fornyer seg litt mer enn akkurat de. Dessuten er de jo kjempe dyre og man får av enkelte der nede veldig dårlig service og jeg mener at det er veldig viktig. Ja, godt ikke alle opplever dette da. Vi var kjempefornøyd med våre bilder herfra og synes ikke de var såååå ille i pris da... Men bildene er veldig tradisjonelle og det er neppe noen fotograf å velge om man ønsker moderne bilder. Servicen vi fikk der var også utrolig god, men det er klart at noen kan kanskje være uhelig alle steder... Ellers hadde det jo til nød godt ann og reist til Hokksund på Varlo Grendehus det er ihvertfall stort nok, også er det stort og fint kjøkken som det er plass til litt av hvert. Vil vel egentlig ikke anbefale dette. Var i bryllup der for 3 år siden, men synes ikke det var så koselig der. Det er stort nok, men veldig lite personlig og hyggelig. Det som er dumt der er at det ikke er noe særlig med utemulighet! Lykke til med jakten på lokale!
majan Skrevet 23. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2003 helt enig med deg augustbrud, det er ikke noe personlig over det grendehuset men vi får håpe vi finner noe annet
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #8 Skrevet 23. juni 2003 hei! Jeg er fra Modum, men bor for tiden i Oslo. Altså er jeg godt kjent med lokaler og foto i "bøgda"!! Fotograf først! Det finnes en fotograf i Vikersund - de er helt ok. Ikke de mest spreke, helt ok på pris. Fotografen heter Terje Larsen Gregersen. Ellers vet jeg at mange bruker Kind fra Hønefoss, og skryter veldig av det. Når det gjelder lokaler, så finnes det veldig mange grendehus og klubbhus i kommunen. Du har også Tyrifjord turisthotell, men de er ganske dyre.... Ellers er det Kongsfoss pensjonat i Åmot som også er ganske fint. Men jeg skjønte det som at du ville ha et lokale der dere kunne lage deres egen mat? Da er det en lang liste... Øst-Modum: Fjordvåg Drolsum: Solhov Vikersund: VIF klubbhus og Kongsrud Sysle: Holemoen klubbhus, Røstvang, Bøen grendehus Snarum: Snarum ungdomslokale Kløftefoss: et eller annet grendehus, jeg husker ikke helt hva det heter. Vestre Spone: to forsamlingshus - et klubbhus og et grendelokale. I Åmot er det også klubbhus. I tillegg er det vel noen grendelokaler, men jeg husker nesten ikke hva de heter... Solhov er ganske stort og fint, og veldig bra kjøkken. Men det er et eller annet jeg ikke kan like med det lokalet. Kanskje det er den store scenen som gjør at det blir litt upersonlig, vet ikke. Du er tydeligvis ikke fra Modum selv, eller? Hvorfor skal du gifte deg her? (jeg synes selvfølgelig at det er det fineste stedetå gifte seg, men...) Håper det var til hjelp - bare spør mer, så kan jeg utdype litt!
Augustbrud02 Skrevet 23. juni 2003 #9 Skrevet 23. juni 2003 Ellers er det Kongsfoss pensjonat i Åmot som også er ganske fint. Men jeg skjønte det som at du ville ha et lokale der dere kunne lage deres egen mat? Da er det en lang liste... Takk! Det var det stedet jeg ikke husket navnet på!
Gjest Cruella Skrevet 23. juni 2003 #10 Skrevet 23. juni 2003 Vet ikke om det ligger i Modum, men det er ihvertfall ikke langt unna; Fossesholm. Har vært i bryllup der, topp sted og god mat. Legg gjerne inn en guidet omvisning, stedet har et historisk sus over seg. www.fossesholm.no
majan Skrevet 23. juni 2003 Forfatter #11 Skrevet 23. juni 2003 Du er tydeligvis ikke fra Modum selv, eller? Hvorfor skal du gifte deg her? (jeg synes selvfølgelig at det er det fineste stedetå gifte seg, men...) Ja du har helt rett jeg er ikke fra Modum men fra Øvre Eiker. Grunnen til at jeg vil gifte meg her i Modum er at begge barna mine er døpt her og fordi vi er bosatt her. Samboeren min er her fra Modum. Synes det er litt koselig og bruke samme kirke, litt tilhøringhet liksom.
Augustbrud02 Skrevet 23. juni 2003 #12 Skrevet 23. juni 2003 Vet ikke om det ligger i Modum' date=' men det er ihvertfall ikke langt unna; Fossesholm.[/quote'] Fosseshold ligger i Vestfossen i Øvre Eiker kommune og er et stykke fra Modum. Men stedet er nydelig!
Gjest lmari Skrevet 23. juni 2003 #13 Skrevet 23. juni 2003 Da forstår jeg hvorfor du vil gifte deg i Modum! Da har du gjort et godt valg - Modumgutter er bra gutter!! Fossesholm blir vel litt annet enn du hadde tenkt deg? Det er jo ganske dyrt, og blir veldig som å ha det på et hotell - du betaler for hele pakka, liksom. Hvis du skulle ha egen kokk/lage maten selv, blir det jo ikke helt det riktige? Må innrømme at jeg har vært veldig lysten på å ha bryllupsfest i Steinfjøset på Fossesholm, men har slått det fra meg fordi det blir for dyrt. Akkurat nå er det Villa Fridheim i Krødsherad som står øverst på ønskelista - det er et skikkelig eventyrslott som passer til et vintereventyr-bryllup!!
Sheba Skrevet 23. juni 2003 #14 Skrevet 23. juni 2003 Min bror giftet seg på Kongsfoss i Åmot for noen få år siden. Det var et relativt lite bryllup, men lokalene er kjempefine, og det er plass til adskillig flere der enn det vi var - middag i 2.etg og så kan man ha dans og bar i diskoteket/nattklubben i 1.etg./kjelleren etterpå. Tror jeg kan anbefale det, regner med at Tyrifjord Turisthotell er ganske sprekt på pris... :o (og hvis noen lurte - ja, jeg er opprinnelig Moing jeg også)... Og skal man gifte seg på Modum så er det Heggen kirke som er den desidert fineste der oppe! (litt partisk her kanskje, men...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå