Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har jobbet med alt mulig fra jeg var 16 år. Er nettopp ferdig utdannet innen helsesektoren , men har ikke fått noe utelling for tidligere arbeidserfaring (ikke innen helsesektor). Er det noen som vet reglene for utregning av annsinitet, evt hvor dette står i AML?
sberg Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Ansiennitet beregenes typisk etter hvor lenge man har vært ansatt i bedriften man jobber i. Andre urelevante jobber teller ikke med. Regler rundt dette finns i arbeidsavtalen eller tariffavtaler. Spør fagforeningen din.
Gjest kontortøs Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 I min jobb teller alle jobber man har hatt etter fylte 18år, relevante eller ikke.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Hei, Hvis du får jobb i staten, så er det kommet nye ansiennitetsregler der. Man får nå godkjent all tidligere arbeidserfaring, samt to eller tre år av utdanningen i ansiennitetsutregningen! Men vet ikke om dette gjelder kommunal stillinger. Kanskje noen som kan svare på det????
Gjest Pupsilure Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 Men er det noe krav til hvor stor stilling man har hatt/hvor mange timer i uka eller lignende? Lurer på om jeg kanskje har noe ansiennitet som jeg ikke har oppført. Jeg jobber i kommunen, og ei på jobben fikk 6 års ansiennitet for andre jobber/utdanning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå