Gå til innhold

puerto rico


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I selveste Puerto Rico er det vel egentlig ikke noe spesielt som foregår noen gang... Man må gjerne til Arguineguin, Playa Ingles, Las Palmas og sånn - hvor det er større andel faste beboere.

Vet ikke om det foregår noe spesielt på GC i januar/februar, men du har jo de vanlige tingene som ruller og går gjennom hele året. Marked i Arguineguin eller Puerto Mogan, Glass-bottm ferry som går mellom Arguineguin-Puerto Rico- Puerto Mogan. Handletur til Vecindario eller Las Palmas.

Januar/februar er jo den frodigste tida der nede, så jeg vil anbefale å leie bil og dra på tur innover på øya og se dere rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg glemte å si i går: Jeg har vært der selv, og syntes egentlig hele stedet var ganske tacky. Bortimot alt av restauranter og barer holdt til på det såkalte "senteret", og der var det flusst med aggressive innkastere. Men hvis dere heller går nede ved sjøen, finnes flere OK restauranter, noen i en litt høyere prisklasse. Ellers var vi litt uheldige med været da vi var der i desember et år, for det blåste utrolig mye nesten hele dagen.

Puerto Rico er vel et typisk "sydensted" uten noe av det jeg vil kalle særpreg, og for meg ble det et kultursjokk, men samtidig hadde jeg nok trivdes bedre hvis jeg hadde vært bedre forberedt på dette. Jeg hadde jo hørt historier, blant annet fra mannen, men nektet å tro at det var så ille. Så hvis du vil se noe, anbefaler jeg helt klart at dere leier bil og utforsker øya på egenhånd. :)

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg glemte å si i går: Jeg har vært der selv, og syntes egentlig hele stedet var ganske tacky.
Enig...

Har akkurat kommet fra Gran Canaria selv.

I Arguineguin (ikke langt fra Puerto Rico) er det kommet et nytt kjøpesenter (La Marea) som har ordentlige butikker. Ellers så anbefaler jeg en tur til det store kjøpesenteret Atlantico (ikke langt fra flyplassen), hvis dere liker shopping.

Marked (tirsdager i Arguineguin) er greit å få med seg bare for å ha vært der, men det er etter min mening dyrt og folksomt.

Palmitos park er imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...