Pjukset Skrevet 14. desember 2008 #21 Skrevet 14. desember 2008 På induksjonen på Atkins metoden kan man spise 20 gram karbohydrater pr dag. Det er faktisk temmelig mye grønnsaker det. Og induksjonen varer kun i 2 uker. Etter det øker man på karbomengden pr dag. Hm, kanskje jeg har misforstått Atkins. Ei venninne har gått på Atkins en stund og sier at hu ikke skal ha i seg karbo i det hele tatt. Mulig det er hu som har blitt sykelig opptatt av karbohydrater, jeg vet ikke. Men mengder med mettet fett, jeg kommer aldri til å se at det kan være bra for oss mennesker, selv om eskimoene visstnok lever slik. Karbohydrater lagres som glykogen i leveren og musklene og gir muskelcellene energi til å utføre arbeid. Karbohydrat finnes som stivelse i maten, og stivelse er kroppens viktigste energikilde. Som regel inneholder matvarer med stivelse også mye mineraler, vitaminer og kostfibre. Dette er stoffer som kroppen vår trenger for å fungere. Derfor er et NULLinntak av karbohydrater ikke bra for kroppen, mener jeg
Gjest Elfrida Skrevet 14. desember 2008 #22 Skrevet 14. desember 2008 Karbohydrater lagres som glykogen i leveren og musklene og gir muskelcellene energi til å utføre arbeid. Karbohydrat finnes som stivelse i maten, og stivelse er kroppens viktigste energikilde.Kroppen kan også forbrenne fett, og det er det som skjer når man begrenser karbohydratene til et minimum. Kroppen lager ketoner av fettet, som gir energi til hele kroppen. Som regel inneholder matvarer med stivelse også mye mineraler, vitaminer og kostfibre. Dette er stoffer som kroppen vår trenger for å fungere.Dette kan man få gjennom matvarer som inneholder lite eller ingen karbohydrater også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå