Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Jeg lurer på om det er mulig å bytte navnet som jeg tok da jeg giftet meg med mitt gamle eget etternavn, nå som jeg er separert?? Hørte rykter om at jeg ikke får det før jeg er skilt (om et år). Kan det virkelig stemme? Jeg bruker jo egentlig så å si aldri dette ekteskapsnavnet, verken i passet mitt eller det ene og det andre. Det dukker jo opp i brev fra staten og slikt, men... Jeg angrer veldig på at jeg tok det navnet, og var virkelig i tvil da jeg endret mitt navn til hans.
Gjest WildRider Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Står ikke det etternavnet i passet ditt? Du bare bruker det, eller har du fått det via navne endring til folkeregisteret? Det er jo bare å fylle ut en navne endring og sende til dem, eller?
Gjest WildRider Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Står ikke det etternavnet i passet ditt? Du bare bruker det, eller har du fått det via navne endring til folkeregisteret? Det er jo bare å fylle ut en navne endring og sende til dem, eller?
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Var bare noe min mor sa. Hun som ordnet med seperasjonspapirene. Jeg bor i utlandet og litt vanskelig å gjøre ting selv på de kontorene. Men hun sa jo at jeg kunne endre navnet mitt tilbake først ETTER at jeg var skilt. Håper hun tar feil.... Navnet i passet mitt har jeg hatt i en del år nå, og det varer et par år til så derfor var det slik.
Gjest WildRider Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Nei, navnet kan man vel skifte når som helst egentlig, trenger ikke å være skilt for det.. Min tante tok jo tilbake pikenavnet sitt midt i ekteskapet kom jeg på, pga fornavn + mellomnavn + mannens to etternavn ble så kronglete.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå