Gå til innhold

hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har gjennom hele livet vært plaget med litt hodepine. har vokst det meste av meg tror jeg. og det gikk alltid over til neste dag da jeg la meg. nå de siste mnd har jeg vært ekstremt mye plaget med hodepine. det varer i flere dager av gangen. det dundrer i takt med pulsen... er også stiv i nakken. hver morgen våkner jeg litt tett i nesa og snyter meg flere ganger om dagen. ofte blør jeg bittelitt nesteblod. føler også at jeg har vondt i bihulene, men sist jeg var hos legen ba jeg de sjekke og de mente jeg ikke hadde bihulebetennelse hvertfall. føles liksom som pulsen dundrer i bihulene og i hodet!

orker ikke gå til legen, føler meg bare så hypokondor... noen som har det tilsvarende eller som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det mye som deg! Har vært ekstra plaget de siste 3-4 årene, og har vært hos den gamle fastlegen min, vikaren hans, studentlege de hadde på kontoret og den nye fastlegen min. Alle sier "det var rart" og "nei, vi finner ikke noe galt vi"... Har også fått meg til å føle meg skikkelig hypokonder, men satte meg til slutt ned og googla litt (vil egentlig ike gjøre det, for kan fort bli så hypokonder av å gjøre det, for alt "passer" jo ;) )og kom inn på sidene til tannatelieret- Tannatelieret

og mye av det som sto der passet nesten alt for godt til meg!

Jeg endte ihvertfall opp med å bestille en time, og du for en følelse av endelig å bli hørt! Viser seg at jeg ihvertfall har noe som heter temporomandibulær dysfunksjon som betyr at kjveleddet er skjevt, pluss at jeg har flere skjevheter i kroppen. Dette så altså en tannlege iløpet av en konsultasjonstime, mens 4 leger mente jeg ikke var dårlig... :glare:

Nå er det ihvertfall ting som skjer, skal på MR, ta blodprøver, forskjellige behandlinger osv! Er utroli godt å føle at det endelig skjer noe, og at jeg ikke bare var en sytete hypokonder liksom...

Btw, hvis du synes at tingene på hjemmesiden dems kan passe til deg, så ville jeg tatt kontakt med dem og hørt om en time. Men vær obs på at dette ikke er billig! Første konsultasjon hvor dere bare snakker sammen koster 500, hvis du skal på videre utredning blir denne prisen trukket fra. Men neste time koster 5200! Og jeg må ha bittskinne som koster over 5000 og. Kun 2000 blir refundert av trygdeetaten...

Det er ihvertfall hva jeg kom frem til, om ikke dette passer i forhold til deg vil jeg anbefale deg å dra tilbake til fastlegen din og stå på krava helt til du blir tatt seriøst! Er jo IKKE meningen at man skal gå med konstante smerter, bare fordi fadtlegen ikke gidder å se nærmere på det...

Masse lykke til videre ihvertfall! :klemmer:

Skrevet
jeg har gjennom hele livet vært plaget med litt hodepine. har vokst det meste av meg tror jeg. og det gikk alltid over til neste dag da jeg la meg. nå de siste mnd har jeg vært ekstremt mye plaget med hodepine. det varer i flere dager av gangen. det dundrer i takt med pulsen... er også stiv i nakken. hver morgen våkner jeg litt tett i nesa og snyter meg flere ganger om dagen. ofte blør jeg bittelitt nesteblod. føler også at jeg har vondt i bihulene, men sist jeg var hos legen ba jeg de sjekke og de mente jeg ikke hadde bihulebetennelse hvertfall. føles liksom som pulsen dundrer i bihulene og i hodet!

orker ikke gå til legen, føler meg bare så hypokondor... noen som har det tilsvarende eller som har noen tips?

Hodepine kan komme av så mangt, kan være tann/kjeveproblemer som nevnes over her, muskelknuter i rygg/nakke, osv. Hvis du ikke har vært hos en fysioterapeut/akupunktør, så kunne det også vært en ide :)

Skrevet

Jeg kan anbefale manuellterapeut! Men kiropraktor kan også være veldig bra :)

Skrevet
Hodepine kan komme av så mangt, kan være tann/kjeveproblemer som nevnes over her, muskelknuter i rygg/nakke, osv. Hvis du ikke har vært hos en fysioterapeut/akupunktør, så kunne det også vært en ide :)

Helt enig! Det er jo utrolig mange årsaker til hodepine. Se her Helsedoktoren.no - hodepine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...