Gå til innhold

Hvor mye regner dere i mat og drikke pr.pers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere regner pr.pers i mat og drikke.

Vi skal ikke ha alkohol men regner 450-500 pr.pers. Dette er da med forett, hovedrett x2, dessert, kaffe, nattmat og alkoholfri drikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fru Meta
Skrevet

Hos oss gikk det ca 750 kr pr pers. Hadde ikke nattmat eller åpen bar.

Skrevet

1300,- for 3 retters middag og drikke til maten. Fri bar kommer utenom.

Skrevet

Ca. 800 per person for 3-retters middag, vin og kaffe avec.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor dere skal ha middagen hen da og hva slags mat dere serverer! Vi håper å komme under 300 på maten, fordi vi ordner alt selv (catering).

Skrevet

Vi har ingen konkret oversikt over dette, da vi fikk alle drikkevarene til baren av moren min.

Men det gikk max 400-500 kroner pr person i mat og drikke hele kvelden, og da har jeg tatt godt i ved utregningen min også!

Gjest Trampe
Skrevet

Jeg bare lurer litt, er da alle utgiftene tatt med, leie av lokale, kaffe, kjøp av eventuelle servietter, glass, duker ol. ?? Og betaling til kokk, serveringshjelp?

:roll: Hilsen Trampe

Gjest Lady-M
Skrevet

Vi betalte 1350,- per person for 4 retter + aperitif og drikke. Vi betalte ikke noe utover dette på den restauranten vi var.

Gjest Fru Meta
Skrevet
Jeg bare lurer litt, er da alle utgiftene tatt med, leie av lokale, kaffe, kjøp av eventuelle servietter, glass, duker ol. ?? Og betaling til kokk, serveringshjelp?

Leie av lokale kom i tillegg, men lys, pådekking, servitører og alt annet var inkludert. Litt ekstra bordpynt, bordkort ++ er utenom.

Velkomstdrink og jordbær kommer i tillegg, vet ikke helt hvor mye det utgjorde.

Skrevet

Vi betaler som jeg har sagt tidligere 1300,- pr kuvert (middag + drikke) + evnt det hver enkelt drikker i baren. Vi skal ha det på en restaurant og da er alt det overstående som du nevner allerede inkl.

Gjest Trampe
Skrevet

Grunnen til at jeg spør, er at vi skal betale 1000,- pr kuvert og da er alt inkl. M/ fordrink, forrett m vin, hovedrett (helstekt kalvefilet) m rødvin, dessert, kaffe Avec, kaffe til kakene, samt kaffe og sjokolade v ankomst. Og jordbær. De ordner med oppsatser som står i stil til min bukett... :P

Jeg synes egentlig ikke dette er så ille. Jeg har en følelse av at man ikke kommer så veldig langt unna det man må ut med hvis man leier lokaler selv, dessuten får man jo "proffe" servitører", og i vårt tilfelle får vi også gleden av at det er landslagskokker som ordner med maten så da slipper jeg å lure på om alt går etter planen på kjøkkenet...Litt må man jo betale for å være utvilt på dagen slik at man kan nyte den i fulle drag.... Men, det er klart skal man ha veldig mange gjester har jeg full forståelse for at dette er dyrt, vi blir bar 45. :lol:

Skrevet

Når vi regner ca 500 pr.pers er det inkludert leie av lokale, servitører, lys, duk, blomsteroppsatser o.s.v. Synes det er veldig bra i tillegg til at det er et flott sted. Men vi skal ikke ha noe alkohol og det blir det jo billigere av....

Skrevet

Trampe,

Synes dere har fått en veldig god pris! Hva slags mat og vin er det, da??

Vi betaler 550 pr kuvert bare for maten (og kokken og jobben såklart), men det er 4 retter og ganske eksklusive råvarer. Drikke står vi for selv, det blir sikkert 2-300 pr snute inkl fri bar. Bryllupskaken kommer i tillegg på 3500. Men den er til gjengjeld dødslekker!

Gjest Trampe
Skrevet
Trampe,

Synes dere har fått en veldig god pris! Hva slags mat og vin er det, da??

Vi skal ha ørret med sprøstekt bacon til forrett, helstekt kalvefilet til hovedrett og en vaniliepennacotta til dessert. Ellers skal vi ha Hvitvin til forretten og rødvin til maten. Kaffe og Conac. :D

Skrevet

Hvis jeg regner ut alle utgiftene vi hadde i forbindelse med bryllupet, blir summen 900 kr per person for hele bryllupet. Da er absolutt alle utgifter tatt med... Kanskje denne summen er bedre å bruke som sammenlikning?

Gjest Trampe
Skrevet
Hvis jeg regner ut alle utgiftene vi hadde i forbindelse med bryllupet, blir summen 900 kr per person for hele bryllupet.  Da er absolutt alle utgifter tatt med...  Kanskje denne summen er bedre å bruke som sammenlikning?

Alle utgifter til hele bryllupet, tenker du på sluttsummen med klær og alt??

Eller lokaler, servering og alt som hører til der. Kanskje dumt spørsmål, men jeg ble litt usikker jeg.

Skrevet

Alle utgifter til hele bryllupet, tenker du på sluttsummen med klær og alt??

Eller lokaler, servering og alt som hører til der. Kanskje dumt spørsmål, men jeg ble litt usikker jeg.

Dette er alle utgiftene til hele bryllupet, inkludert klær, suite, mat, musikk, blomster og absolutt ALT! (Forøvrig ikke noe dumt spørsmål, jeg var kanskje litt uklar i det jeg skrev....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...