Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #4683 Skrevet 2. februar 2005 Takk for fine ord gode,nydelige du A-søker = Mennesker som har behov for spesiell tilrettelagt skolegang. Det kan være autister, folk med store lese og skrive vansker, ADHD- diagnoserte, folk med psykiske problemer (angst,sosial angst,personlighetsforstyrrelse,spiseforstyrrelser,depresjoner) osv. Å være A-søker går i hovedsak ut på at skolen i samarbeid med lev(altså - rådgivere,skolenemda,kontaktlærere,rektor,elev og ofte noen fra PPT, og behandler) kommer frem til et opplegg som passer eleven slik at de har like stor sjanse og utgangspunkt som alle friske,vanlige elever til å fullføre og bli ferdig med skolen til rett tidspunkt og med et vitnemål som duger. Å tilrettelegge kan være alt fra spesial undervisning til hjemmeundervisning, hjemmearbeid, hjemmeeksamener, annen fravær system, mer oppfølging osv. Syns du skal snakke med noen om dette jeg. Håper du ble litt klokere, jeg er ikke så flink å forklare i dag
iingvild Skrevet 2. februar 2005 #4684 Skrevet 2. februar 2005 til deg og takk for koslige meldinger i dagboka mi! Uka er halveis ferdig nå. Bare den gode delen igjen! Snakkes, I
-Fisken- Skrevet 2. februar 2005 Forfatter #4685 Skrevet 2. februar 2005 Bustis: takk! Nå skal jg virkelig få sjekket ut det! iingvild: til deg også.. Ja, bare to kjipe morgener igjen nå, så er det helg Det skal bli deilig. Fisken er ganske glad hun, sendt meldinger med fyren fra lørdag i hele dag. Kjipt at han er så langt unna, en time med båt fra Trondheim. Gleder meg til helgen om 2 1/2 ike, da kommer han hjem. Nå begynner snart LOST! Gleder meg
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #4686 Skrevet 2. februar 2005 Ååååå,nå ble jeg glad! enda mer glad enn jeg var istad,tenk!
Bettie Skrevet 2. februar 2005 #4687 Skrevet 2. februar 2005 Godt at fisken har glade dager også. Håper du får tillit til den nye fastlegen din.
-Fisken- Skrevet 2. februar 2005 Forfatter #4688 Skrevet 2. februar 2005 Anea: så du fikk melding? Bettie: ja heldigvis er noen dager bedre enn andre
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #4689 Skrevet 2. februar 2005 Anea: så du fikk melding? Duh,nå var jeg glad for atte du var glad,vennen
-Fisken- Skrevet 2. februar 2005 Forfatter #4690 Skrevet 2. februar 2005 Duh,nå var jeg glad for atte du var glad,vennen Ok, da Nå tror jeg jeg tar senga gitt. Natta!
Gjest baby-E Skrevet 3. februar 2005 #4691 Skrevet 3. februar 2005 heisann jenta mi! Får håpe dere finner en ordning på det skole-greine! I dag er det nydelig vær her i oslo. Synd at jeg skal jobbe i kveld, hvis ikke skulle jeg gått meg en laang tur (har mista mobilnr ditt jeg....har bytta telefon se, så ligger det vel på den aandre telefonen... :oops: )
-Fisken- Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #4692 Skrevet 3. februar 2005 Ja, herlig vær Er hjemme fra skolen i dag med dundrende hodepine, så kommer nok til å gå en liten tur med Emma i solskinnet. Sender deg en pm med nummeret
iingvild Skrevet 3. februar 2005 #4693 Skrevet 3. februar 2005 til deg, håper hodepinen går bort på gåtur med Emma! I
-Fisken- Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #4695 Skrevet 3. februar 2005 Slim og iingvild: Som straff for at jeg ikke dro på skolen i dag, gidder ikke mamma å kjøre meg til jobben. Må derfor ta to forskjellige busser og gå masse. Bruker over en time :-?
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #4696 Skrevet 3. februar 2005 SLEMT! Takk for fine ord. God du.
-Fisken- Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #4697 Skrevet 3. februar 2005 Ja. Mamma er lei av at jeg ikke drar på skolen, men det hjelper ikke straffe meg. ikke så god som deg! Snakket lenge med Riakath på msn, hun har fått meg i litt bedre humør
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2005 #4698 Skrevet 3. februar 2005 Jeg tror jeg har lyst til å prate med deg på msn
-Fisken- Skrevet 3. februar 2005 Forfatter #4699 Skrevet 3. februar 2005 Jeg tror jeg har lyst til å prate med deg på msn PM med adresse sendt Er så sliten.. Så utrolig sliten. Føles ut som om jeg har null krefter i kroppen. Og er skikkelig sur på mamma.
Gjest Catwoman Skrevet 3. februar 2005 #4700 Skrevet 3. februar 2005 Du kan søke fritak fra enkelte skolefag, hvis du synes det er for vanskelig å være på skolen 100%. Det gjorde jeg på vk1, søkte fritak fra alle almennfagene, og var kun på skolen i studieretningsfagene. Så det går fint an :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå