Gå til innhold

Bursdagsselskap for gutt, 13 år.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pearly_*
Skrevet

Jeg skal hjelpe til med å arrangere bursdagsselskapet til broren min til neste uke. Vi har ganske stor plass, og antallet som kommer er ca 20 pers.

Servering av mat er ordnet, og de har wii'en til å underholde seg også, men det er vel ikke nok til å engasjere 20 unger?

En stund siden jeg fylte 13 år, så jeg tenkte kanskje noen andre har litt mer erfaring enn meg med å planlegge bursdagsfester.

Trenger innspill til:

- musikk

Blir vel å kjøre noe fra vg-lista, eller hva? :P

- aktiviteter

Tenkte her rebusløp, men jeg er den eneste voksne der, så det blir for mye pes, tror jeg

- pynt

Funker ballonger fremdeles for 13-åringer?

- snacks

De får så mye mat de vil ha til middag og is til dessert. Jeg tenkte å bake sjokoladekake, håper alle liker og tåler det. Er det fortsatt vanlig med godteposer på slutten? Kommer de til å orke potetgull/popkorn i tillegg? Vil ikke overfore ungene heller, hehe

- annet

Jeg har akkurat fått nye kamera, så jeg tenkte å teste litt ut med å ta bilder av ungene (gruppebilder eller om det skjer noe gøy). Hadde dere hatt noe imot det, hvis det var deres unger?

Takker for innspill =)

Gjest jente 14
Skrevet

Kan han ikke få fikse dette selv?

Jeg ville ikke ha spillt noe fra vg-lista. Det spørs vilken type musikk de liker. som rocker så hadde jeg nok ikke likt å høre på liste-musikk særlig lende.

Det blir nok mye henging i sofaen, så jeg trur ikke et rebus-løp passer. Hadde selv ikke likt å bli drasset opp fra sofaen bor å bli me på leker. Kanskje et adjektivfortelling passer?

Ballonger er morsomt, men ikke forvent at disse bli værede i fred. De smelle...

Pizza, sjokoladekake, potetgull og smågodt funker. Håper du ikke forventer at de skal sitter rundt ett bord og bli servert? Sett potetgull rundt om kring til alle har kommet og sett pizzan på stuebordet. Kanskje sett på en film? (skekkfilm, komedie... bare ikke drama)

De er soppas store at de blir nok ikke overmette. Klarer nok å passe på dette selv. Og nei, IKKE SEND MED GODTEPOSE! Det blir gjort i barnebursdager, dette bli vell mere som fest. Bursdagsfest.

Nå har jeg ikke barn selv (er bare 14) men hadde ikke noe imot å bli tatt bilde av.

Må bare leggetil at du og andre voksne må IKKE være så mye til stede ¨på feiringen. Dere kan jo gå i kjelleren eller andre rom, men ikke vær rundt kidsa heeele tiden. HAr selv opplevd det og det øndela hele bursdagen. De er jo ungdommer så de klare seg selv. Kan jo gå og sjekke innom om at alt går bra, men ikke mere en det.

Gjest Gjest_Pearly_*
Skrevet

Takk for svar =)

Han skulle gjerne ha fått lov til å fikse det selv, tro meg! Men han er ikke av typen til å bry seg eller planlegge. Jeg synes det er gøy, og vil jo gjerne at dette skal være vellykket for han.

Musikk, ja...Han liker jo ikke noen spesiell type musikk da. Tror jeg bare tar det jeg har på laptopen, kanskje skaffer meg noen trygge som er populære nå, så kan de bestemme selv, hvis det er viktige for dem.

Smellende ballonger er bare gøy! Hehe... Det har kommet ønske om mer "tallerkenmat", så de må iallefall starte med å sitte rundt bordene. Det har pleid å gå bra før, så satser på det nå også :)

Og grunnen til at jeg er eneste voksen til stede er jo fordi jeg skal la dem være litt alene nå.. Er 22, men jeg skal nok klare å gjemme meg bort...hehe.

Husker at bursdagene gikk bra uten særlig aktiviteter også, men jeg ønsker at dette skal bli gøy, derfor jeg ønsker forslag på aktiviteter i tilfelle ungene ser ut til å kjede seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...