Dr.Grey Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Vi gifter oss 1 mai, og hadde egentlig ikke tenkt oss på bryllupsreise, men så har vi litt lyst likevel, så tenkte kanskje vi kunne dra bare noen dager... Søkte litt rundt i går, men fant lite syns jeg, kanskje lørdag er en dag med lite avganger? Noen som har litt peiling? Har lyst å dra dagen etter, som da er en lørdag, og være borte til ca tirsdag-onsdag kanskje... Jeg liker storbyer, og gjerne Paris, Roma, mens min tilkommende er litt mindre glad i storbyferier....finns det noen mellomting tro? Hadde vært morsomt med et sted som ikke alle har vært også, så skal lete videre. Men hadde vært moro om noen hadde noen tips eller noe?
Gjest Gjest_Kathrine_* Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Åh, det er så mye å velge mellom! Du skriver at det ikke er så mange avganger, og det kan godt være tilfellet om du ikke bor i Oslo og omegn. Min kjære og jeg reiste på minikjærlighetstur til København tidlig i mai i år. Det var kjempefint vêr hele helga. Reiste lørdag og kom tilbake tirsdagkveld. Vi gjorde litt andre ting enn bare å være i "byen". Tok toget ut til forskjellige steder utenfor Køben, kostet bare ett klipp med klippekortet(så absolutt billig). Så mye flott å se, og mange steder å bare slappe av. Er dere interessert i kunst, anbefaler jeg Louisiana. Vi pakka med oss piknikkurv og lå på en strand en hel dag med gode bøker, danske aviser og masse digg. Dette var i pinsehelga, så ikke normalt med badesesong, men godt og varmt fordiom! Ellers er en kort tur til Island å anbefale. Er ikke så langt, selv om det ser slik ut! Hva med å reise rundt i Norge? Er mange flotte steder å besøke i mai. Liene er grønne og fjordene er ehhm flotte... Eller hva med en romantisk hotellferie på de små vertshusene/hotellene på svenskekysten? Jeg kan fortsette og fortsette her....
Dr.Grey Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2008 Åh, det er så mye å velge mellom! Du skriver at det ikke er så mange avganger, og det kan godt være tilfellet om du ikke bor i Oslo og omegn. Min kjære og jeg reiste på minikjærlighetstur til København tidlig i mai i år. Det var kjempefint vêr hele helga. Reiste lørdag og kom tilbake tirsdagkveld. Vi gjorde litt andre ting enn bare å være i "byen". Tok toget ut til forskjellige steder utenfor Køben, kostet bare ett klipp med klippekortet(så absolutt billig). Så mye flott å se, og mange steder å bare slappe av. Er dere interessert i kunst, anbefaler jeg Louisiana. Vi pakka med oss piknikkurv og lå på en strand en hel dag med gode bøker, danske aviser og masse digg. Dette var i pinsehelga, så ikke normalt med badesesong, men godt og varmt fordiom! Ellers er en kort tur til Island å anbefale. Er ikke så langt, selv om det ser slik ut! Hva med å reise rundt i Norge? Er mange flotte steder å besøke i mai. Liene er grønne og fjordene er ehhm flotte... Eller hva med en romantisk hotellferie på de små vertshusene/hotellene på svenskekysten? Jeg kan fortsette og fortsette her.... Takk for svar, tenker på masse av det du nevnte her...vil gjerne ut av landet, Island hadde vært kult, skal søke litt mer på det... Må fly fra Værnes evt vi...er jo bare 4,5 mnd igjen, så kan jo være greit å få det på plass snart...
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Vi skal på cruise med rccl i juni, det er et fire dagers cruise, og kostet oss under 4000kr. Vi ville også ha en kort bryllupsreise pga vi ville reise uten barn men ikke vøre borte for lenge;) Ta en titt på rccl.no de har lengre og kortere reiser med båtene, der er alt inkludert og man kan bestille egne bryllupspakker til lugaren osv for å gjøre det litt romantisk...
tingeling Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Vi hadde en kort med herlig bryllupsreise til Barcelona, bodde på et fantastisk hotell og spiste tapas som jeg aldri kommer til å glemme. Send meg en PM om du vil ha navn på hotell og restaurant.
Phaedra Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Jeg skriver under på tingelings forslag om Barcelona, men har selv aldri vært der. Jeg hører bare utrolig mye bra om den byen, og har enda ikke møtt noen som har blitt skuffet. Ellers vil jeg nevne Dubrovnik i Kroatia, det er ikke "storby", men en utrolig koselig og romantisk by fordet. Man kan bade hvis det er varmt nok Og man kan ta båt ut til øyene utenfor, eller bare på "rundtur" like utenfor sentrum. Gamlebyen er kjempekoselig og opplyst om kvelden, og det er masse butikker å titte i. Praha, Budapest og Krakow er helt herlige og veldig romantiske, med hver sine særegenheter. Budapest tilbyr også spa flere steder i sentrum, mens Praha tilbyr dette et stykke unna - f.eks. i Marianske Lazne (Marienbad) eller Karlovy Vary (Karlsbad). Alle har kjempekoslige sentrum med trivelige resturanter og kafeer, og alle tilbyr shopping. Krakow er en del mindre enn de to andre, og har derfor også en mer "intim" atmosfære. Ellers er Athen en helt fantastisk (her bor jeg hehe) kombinasjon av storbyferie med shopping av merkeklær i Kolonaki og mindre dyre merkeklær i Ermou, til souvenirer i Plaka, og man har kultur og ruiner, museer og konserter. Man kan dra å bade i varme kilder ved Vouliagmeni hvis man vil det, eller bare kose seg med kaffe og utsikt til Akropolis fra thisseon, souvlaki i en av de trange gatene ovenfor Plaka, eller ta t-banen til f.eks. Kiffisias eller Halandri for å traske rundt i mindre sentrum utenfor byen. Og så kan man ta t-banen (eller taxi) ut til Pireus og nyte sjømaten og utsikten på Tourkolimani. Det er *masse* å gjøre her
Dr.Grey Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2008 Åhh, Athen hørtes herlig ut også da, det kunne jeg tenkt meg,tror jeg...eller Barcelona også....men det er å få det til på bare 4 dager da....men er nok sikkert enklere å lete om man har funnet et reisemål eller to man kan tenke seg Tusen takk for svar, skal prøve å nøste opp i dette nå, se hva vi finner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå