yoga Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Hei. Jeg har lest pakningsvedlegg og felleskatalog opp og ned ang dette, men blir ikke noe klokere, så da spør jeg heller dere På tirsdag glemte jeg p-pilla mi, og kom ikke på den før på onsdag formiddag. Dvs at jeg hadde over 36 timer hvor jeg ikke tok pille. Natt til tirsdag hadde jeg og min kjære samleie. Vil det da si at det samleiet må regnes som ubeskyttet? Og onsdag ettermiddag begynte jeg å blø litt, og jeg spotta og litt på morgenen i dag. Det har nå stoppet. Dette har jeg aldri vært borti før.. Hva er dette? Er det noen som har vært borti liknende? Og er det nå noen sjanser for at jeg er blitt gravid? (selv om den er minimal)
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Ja, det regnes som ubeskyttet. Og det kan være fare for at du er gravid, kommer litt an på hvilken uke du glemte de i. Dessuten varierer det sikkert mellom p-pillene og vet ikke hvilke du tar.
yoga Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2008 Jeg bruker Mercilon og var/er i 2. uka på pillebrettet..
angeleyes Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Nå vet ikke jeg hvordan det er med det merket du bruker, men det er en minimal sjanse for at du kan være gravid ja. Sædcellene kan leve inne i deg en stund etter samleiet og hvis da denne perioden regnes under nedsatt beskyttelsesperioden så er det en sjanse for å bli befruktet. Men denne sjansen er svært svært liten.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 I felleskatalogen sto det ganske greit forklart: 1 tablett glemt i uke 2. Ta den glemte tabletten så snart du husker det (selv om dette betyr at du må ta to tabletter samtidig) og ta de neste tablettene til vanlig tid. P-pillens sikkerhet er opprettholdt. Det er ikke nødvendig å bruke tilleggsprevensjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå