Gjest Tristessa Skrevet 23. juni 2003 #121 Skrevet 23. juni 2003 Nei, jeg kaster inn håndkleet på den, du.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. juni 2003 #122 Skrevet 23. juni 2003 Colonial Williamsburg i Virginia. Nytt spm; denne lille vakre byen i Nederland hadde ett berømt pottemakeri, den nederlanske kunstneren Jan Steen malte også sitt mest berømte bilde fra en kro i denne byen. Minnie
Gjest Tristessa Skrevet 23. juni 2003 #125 Skrevet 23. juni 2003 Moarr... Jeg er i storform i dag. Har ikke han malt et bilde av noen unger som leker i Delft også? Jeg husker det fra en av historiebøkene mine, ser du. I denne vakre universitetsbyen har forfatteren Gösta Knutsson skildret livet til en av hans mest berømte litterære figurer. Den dag i dag har vi muligheten til å gå i denne figurens fotspor. Universitetet ble grunnlagt i 1477. ADD: Universitetet er dermed et av Nordens eldste.
chimp Skrevet 23. juni 2003 #128 Skrevet 23. juni 2003 Dette er byen til Picasso, Juan Miro og Antoni Goudi!
fruenge Skrevet 23. juni 2003 #130 Skrevet 23. juni 2003 Revetispa det er ditt utspill, still spm så vi kan forsøke å svare. Denne tråden var genial. Oppdaget den akkurat.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #132 Skrevet 23. juni 2003 Jeg hiver meg frampå med ei nøtt, eller kanskje det ikke er så vanskelig likevel? Denne lille byen rommer nordens best bevarte middelalderborg. Byen ligger på nasjonens 10. største øy, som har en særpreget natur. Øya er rik på kulturminner helt fra bronsealderen, via middelalderen og til de siste århundreders adel. I dag er øya og byen antakelig mest kjent som turistmål. Av en eller annnen grunn (jeg tror jeg skjønner hvorfor) har mange kunsthåndverkere slått seg til her. Det jobbes i disse dager for å opprette nasjonalpark på dette stedet.
Amber Skrevet 23. juni 2003 #133 Skrevet 23. juni 2003 Jeg har ikke noe svar, men bare en liten sidekommentar ; Tribeca ligger da ikke i NY, men i New Jersey, på andre siden av Hudson River?? Nei..?
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #135 Skrevet 23. juni 2003 Riktig nasjon, men vi skal ikke så langt til havs. Øya har fastlandsforbindelse.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #137 Skrevet 23. juni 2003 Nix. Legg merke til at det er en liten by. Bitteliten kan man kanskje si. Men by er det lell, pga historien.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2003 #138 Skrevet 23. juni 2003 Noen hint: Østersjøkysten 128 moh. Trapper med flere hundre trinn Tyske sommergjester Lange sandstrender Dette er det eneste stedet i Danmark hvor du finner orkideen Anacamptis pyramidalis
fruenge Skrevet 24. juni 2003 #140 Skrevet 24. juni 2003 Amber. Tribeca ligger på Manhatten. Det er navnet på området som ligger som en trekant fra canal street til Lafayett st i øst, Barclay i sør til West st i vest. Et yndig sted å gå rundt og handle, gå på galleri og bare nyte livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå