Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man er 60 % sykemaldt og skal ta ut to feriedager......tar man da ut to hele dager eller bare 60% av de? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To hele dager er praksis alle steder jeg har jobbet, ihvertfall.

Skrevet

Opparbeidet feriedager er fra hva du jobbet året før, så at du er 60 % sykmeldt innvirker ikke på de to dagene.

En annen sak er om man har lov til å ta feriedager mens man er delvis sykmeldt, det vet jeg ikke.........................

Skrevet
En annen sak er om man har lov til å ta feriedager mens man er delvis sykmeldt, det vet jeg ikke.........................

Noen som vet det?

Jeg ser det er et felt man skal krysse av på sykmeldingen for ferie.....kanskje man ikke kan gjøre det?

Skrevet
Noen som vet det?

Jeg ser det er et felt man skal krysse av på sykmeldingen for ferie.....kanskje man ikke kan gjøre det?

Avvikler man avtalte feriedager skal man krysse av på d blanketten til NAV. En feriedag er en feriedag uavhengig av sykemeldingsgraden.

Skrevet

Jo, man kan det! Jeg søkte arb.giver om utsettelse av ferien (var delvis sykemeldt). Det fikk man (automatisk) bare ved 100% sykemeld. fikk jeg beskjed om. Undersøkte det nermere, og det stemmer. Snakket m.a. med NAV. Man er å anse som frisk ved avvikling av ferie, og NAV refunderer ikke sykepenger til arb.giver ved avvikling av ferie, derfor skal de ha beskjed.

Skrevet

Snakket med NAV i dag, ga de beskjed om hvilke dager jeg skulle ha ferie, saken ut av verden...... Da får ikke arbeidsgiver refundert for de dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...