Flua Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Hvis man er 60 % sykemaldt og skal ta ut to feriedager......tar man da ut to hele dager eller bare 60% av de?
Rosalie Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 To hele dager er praksis alle steder jeg har jobbet, ihvertfall.
ehu Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Opparbeidet feriedager er fra hva du jobbet året før, så at du er 60 % sykmeldt innvirker ikke på de to dagene. En annen sak er om man har lov til å ta feriedager mens man er delvis sykmeldt, det vet jeg ikke.........................
Flua Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2008 En annen sak er om man har lov til å ta feriedager mens man er delvis sykmeldt, det vet jeg ikke......................... Noen som vet det? Jeg ser det er et felt man skal krysse av på sykmeldingen for ferie.....kanskje man ikke kan gjøre det?
Sofie1 Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Noen som vet det? Jeg ser det er et felt man skal krysse av på sykmeldingen for ferie.....kanskje man ikke kan gjøre det? Avvikler man avtalte feriedager skal man krysse av på d blanketten til NAV. En feriedag er en feriedag uavhengig av sykemeldingsgraden.
Ugla Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 En annen sak er om man har lov til å ta feriedager mens man er delvis sykmeldt, det vet jeg ikke......................... Jo, man kan det! Jeg søkte arb.giver om utsettelse av ferien (var delvis sykemeldt). Det fikk man (automatisk) bare ved 100% sykemeld. fikk jeg beskjed om. Undersøkte det nermere, og det stemmer. Snakket m.a. med NAV. Man er å anse som frisk ved avvikling av ferie, og NAV refunderer ikke sykepenger til arb.giver ved avvikling av ferie, derfor skal de ha beskjed.
Flua Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2008 Snakket med NAV i dag, ga de beskjed om hvilke dager jeg skulle ha ferie, saken ut av verden...... Da får ikke arbeidsgiver refundert for de dagene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå