Trillrund Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 I et anfall av tiltakslyst, brøt jeg meg på alle tingene som ikke var tatt inn før snøen kom..... (Snøen skulle ikke legge seg allerede) Klarte å glippe grenkutteren akkurat over grillen, så fingeren ble skikkelig klemt. Og ganske raskt fikk jeg en skikkelig blånegl helt nede ved neglroten. Har aldri hatt blånegl så langt ned på neglen før, så foruten at det gjør vondt, lurer jeg på hva som skjer fremover og om det var noe jeg burde ha gjort....
Gjest Catwoman Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Enten så detter neglen av, eller så vokser den blå flekken bort av seg selv. Hvis det sprenger veldig - så kan det være blodansamling under neglen. Det kan legen pumpe ut - ved å stikke hull i neglen. Man kan nok gjøre det selv også, hvis man er tøff nok, og vet akkurat hvordan man skal stikke. Jeg mistet en gang en svær vedkubbe på stortåa... det sprengte noe voldsomt, klarte ikke få på sko eller noe, da sprenginen var like ille dagen etter dro jeg på legevakta. Og legen stakk enkelt og greit en nål tvers gjennom neglen og pumpa ut en masse blod - etterpå var tåa faktisk nesten helt fin, litt øm da såklart.
Gjest Løve66 Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Går som regel veldig greit å stikke hull selv. Bare ta en lighter og brenn spissen på den så den blir ren, stikk deretter forsiktig, men bestemt i neglen. Ikke altfor vanskelig å lage hull og når du får hull og blodet kommer ut letter trykket og det er ikke vondt lenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå