Gå til innhold

Hva er rett pris for en brukt kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjolen kostet 10 000kr ny. Jeg vil jo helst selge den, for det er ett altfor dyrt plagg å ha i skapet, men føler liksom ikke for å gå så sykt ned i pris heller. Den er jo kun brukt en dag og er som ny.

Har lagt den ut til halv pris. Den er nokså normal type (ikke spesiell som bare passer for noen), jeg har lagt ut masse bilder og alle mine mål og skohøyde, men kun fått noen få henvendelser. Jeg er også en nokså normal størrelse, så står ikke på det heller.

Kjøper folk i det hele tatt kjoler brukt for tiden eller går dere for ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg har forstått så flommer markedet over av brukte brudekjoler, så det er vel ikke så lett å få solgt da?

Skrevet

Hva med å legge ut en link her? Her flommer det jo over av bruder, er vel god sjanse for at den passer for en av dem!

Da kan vi ta en titt på hva som kan forbedres så du kanskje får gjort den mer attraktiv også :)

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt min kjole brukt for rett under halve prisen av hva den kostet ny og da var den fortsatt ganske dyr, men jeg tror ofte det dreier seg om hvor mange lignende kjoler som selges samtidig. Jeg fant bare en av den kjolen jeg ønsket meg på bruktmarkedet og den har i tillegg gått ut av produksjon hos leverandør, så sånn sett så hadde jeg vært villig til å strekke meg ganske langt for å få den. Alt handler vel om tilbud og etterspørsel -det gjelder å treffe på den kjøperen som ønsker seg akkurat din kjole. Hvis det er mange som selger den samme kjolen som deg, så kan det fort bli vanskeligere å få solgt den... Sånn sett kan det kanskje være enklere å selge en spesiell som bare passer for noen...

Forøvrig, og nå vet ikke jeg hvordan du har reklamert kjolen, men jeg synes det er litt vanskelig med alle disse "nydelig prinsessebrudekjole" eller "den vakreste brudekjolen" overskrifter. Når jeg var på jakt etter min kjole, så lette jeg etter en spesifikk modell som jeg ville ha. Den beste overskriften jeg kunne få da var: Maggie Sotteros Royal Romance str XXX. Og gjerne leverandørens bilde av kjolen som første bilde så jeg kjenner den igjen.

Men det er jo hva jeg synes er enklest da... Masse lykke til med kjolesalget iallefall :)

Endret av Solstrålejenta
Skrevet

Jeg kjøpte min brukt godt under halv pris da jeg så at annonsen hadde vært ute i over ett år og hun slet med å selge. Hun synes selv at det var bedre å få igjen 35 % av prisen enn ingenting. Dessuten var den begynt å bli en relativt gammel modell.

Men jeg vil jo tro det er en sammenheng mellom tilbud og etterspørsel. Det er et hav av bruktkjoler der ute, man kan finne ganske billige nye kjoler, dårlig beskrivelse i annonsen, mange like kjoler osv. Enig med Solstrålejenta at det finnes mange dårlige annonser hvor man kanskje skriver "fikk mye skryt for kjolen", "følte med som en prinsesse", osv.. Det er vel ganske overflødig informasjon og sier lite om selve kjolen. Det er viktig at man er konkret og har gode bilde av kjolen (gjerne av detaljer og bilder av kjolen foran, bak og fra siden).

Skrevet

Opptil halv pris for en brukt kjole som er nyrenset og uskadet. Tror ikke det er lett å selge en "standar" kjole brukt.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Kjolen kostet 10 000kr ny. Jeg vil jo helst selge den, for det er ett altfor dyrt plagg å ha i skapet, men føler liksom ikke for å gå så sykt ned i pris heller. Den er jo kun brukt en dag og er som ny.

Har lagt den ut til halv pris. Den er nokså normal type (ikke spesiell som bare passer for noen), jeg har lagt ut masse bilder og alle mine mål og skohøyde, men kun fått noen få henvendelser. Jeg er også en nokså normal størrelse, så står ikke på det heller.

Kjøper folk i det hele tatt kjoler brukt for tiden eller går dere for ny?

Må nok ta halv pris, selv om den ikke har halvert seg i verdi etter en dag, det er litt dumt for de som selger, men sånn er det bare. Ser at det er masse kjoler ute, særlig på finn.no. Jeg titter selv, men synes ofte at bildene er veldig dårlige.

I brudebutikkene er det ofte salg i desember/januar så mange venter nok litt på det for å se der. En annen ting er at mange av oss, meg inkludert, er redde for å kjøpe en brukt kjole nå, så lenge før sommeren på grunn av størrelse. Jeg for min del satser på å kjøpe brukt når våren kommer og jeg er mer sikkert på hvilken størrelse jeg skal ha. Men lykke til, du får sikkert solgt den når det nærmer seg vår igjen og sånne som meg blir stressa :ler:

Skrevet

Å satse på å få solgt brudekjolen er dumt. Om en ikke har råd til å kjøpe en ny kjole så får en satse på brukt, for å få solgt kjolen etter bryllupet er veldig vanskelig.

En brudekjole er ikke verdt mer en maks halv pris etter at den er brukt. Kjolene er åpenbart hvit og ofte av skjørt stoff eller mange skjøre detaljer, derfor blir de fort stygge etter bruk. De fleste må også tilpasse et eller annet. Kjoler med slep blir veldig møkkete. Rens er ofte en stor påkjenning for kjole, slikekjoler blir ofte gule etter rens.

Om du skal få solgt kjolen din så må den nok være nyrenset, hel, helst ikke sydd i og du må være forbredt på å gå under halv pris.

Selv kjøpte jeg min splitter ny i utlandet, dette ble billigere enn brukt av samme merke/modell i Norge. Så jeg hadde ikke kjøpt brukt om dersom den ikke er langt under halv pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...