Involvert Skrevet 9. januar 2009 #21 Skrevet 9. januar 2009 Har en gutt på 10 og det hender han gråter når han må gjøre lekser i fag han syns er vanskelig. Da må han motiveres til å gjøre det, og når leksene er gjort ser han lyst på livet igjen og er ofte stolt over innsatsen. Husker selv at jeg gråt når jeg måtte skrive norsk stil, det var det verste jeg gjorde. Kan ikke huske at han har grått over å må rydde rommet, men han hisser seg ofte opp når jeg ber han gjøre ting han ikke har lyst til feks rydde rommet, pakke gymbagen, slå av dataen. Jeg husker selv å ha grått over lekser... Tror ikke det er så uvanlig
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #22 Skrevet 9. januar 2009 Har en gutt på 12 år, som gråter HVER gang han sitter med mattelekser. Ikke litt gråting; men hulking, tårene spretter, han sparker og kaller oss barnemishandlere. Han er rett og slett ikke tilsnakkendes der og da; litt flau etterpå, men ikke nok til at vi unngår det skjer dagen etter. Vi velger å overse krokodilletårene og snakker med ham om hvorfor det er viktig at han forstår matematikken. Jeje; han haaaater matte; og vil ikke bli en nerd som er flink i matte. Håper at han en dag forstår at vi vil hans beste. *sukk; ikke lett å være foreldre alltid*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå