havsulen Skrevet 20. juni 2003 #1 Skrevet 20. juni 2003 Min forlovede vil ha ansvaret for å bestille brudebukett og knapphullsblomster! Vi snakket om det for flere måneder siden, og da fikk jeg inntrykk av at han synes det var så skummelt og at han ville at jeg skulle gjøre det selv. Men så var vi i et selskap hvor han klaget over at han ikke fikk bestemme den! Så nå skal han jamen få lov! Det blir utrolig spennende å se hva han velger! Ville bare nevne det som et tips til andre, for jeg synes det er kjempegøy at jeg også får en stor overraskelse! (Alt jeg har på meg er jo hemmelig for ham). Verdt et forsøk for andre?
Gjest A.. Skrevet 20. juni 2003 #2 Skrevet 20. juni 2003 Vi gjorde det på samme måte da jeg giftet meg ifjor. Han fikk noen retningslinjer (hva slags type jeg ville ha, og at jeg bare ville ha hvitt og grønt i buketten). Jeg ble kjempefornøyd med buketten han valgte. Og det ble jo litt ekstra spennende da den ble levert på døra bare en halv time før vielsen
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #3 Skrevet 20. juni 2003 kjempe spennende, det skal min også, men har vært med å bestemme litt vil veldig gjerne ha en lang litt smal blomsterbukett, og da hadde det vært litt kjedelig å få en stor rund en, men det er det eneste kravet jeg har komemt med, og så ikke røde roser håper jeg klarer å la vær å si noe mere til den store dagen, men gleder meg som en liten unge :D
Kaktus Skrevet 20. juni 2003 #4 Skrevet 20. juni 2003 Jeg bestilte min selv, men det ble likevel en overraskelse. Jeg ga blomsterhandleren en del tips om hva jeg likte osv., men kunne aldri forestilt meg hvor flott resultatet skulle bli! Fikk den levert hos frisøren, og ble utrolig imponert over hvor flott den var. Han som laget den hadde valgt de helt riktige fargene for meg - faktisk farger jeg ikke hadde tenkt på selv. Fikk utrolig mye ros for den ja...
Gjest Tabby Skrevet 20. juni 2003 #5 Skrevet 20. juni 2003 Min kjære skal også velge buketten og brystblomster til de nærmeste mennene. Kommer til å gi noen hint, vi har jo bestemt hva slags farger det skal være på borddekorasjonene, og regner med at han går ut i fra disse. Synes det er koselig at han har valgt dette jeg, så ikke det blir bare jeg som styrer med bryllupet.
smile Skrevet 20. juni 2003 #6 Skrevet 20. juni 2003 åh.... det tør ikke jeg, men så er jeg kanskje litt for opptatt av blomster og han vet knapt hva løvetann er
September Skrevet 20. juni 2003 #7 Skrevet 20. juni 2003 Kjæresten min skal også bestille buketten og knappehullsblomstene. Jeg har derimot sagt til ham at jeg ikke liker brudebuketter som henger nedover i det hele tatt. Jeg "skal" ha en rund bukett (ball)! Farger skal jeg også hinte om, så det ikke blir feil i forhold til resten av festen. Ønsker meg champagnefargede og cremehvite roser..
minniepus Skrevet 20. juni 2003 #8 Skrevet 20. juni 2003 han har lyst til å finne min bukett har han sagt. Jeg skal nok vise masse bilder av buketter jeg liker før vi kommer så langt... Men jeg er enig i, som det ble sagt før, at det er kjekt med en overraskelse til meg og.
Gjest Tex Skrevet 20. juni 2003 #9 Skrevet 20. juni 2003 Prøvde å ymte frampå at jeg ville bestemme selv jeg, men der satte han far foten ned! Skal vi følge tradisjoner så skal vi følge tradisjoner, sa han, så var det ikke mer å si om den saken......
Lisemor Skrevet 20. juni 2003 #10 Skrevet 20. juni 2003 Alle dere som lar mannen bestille buketten har jo "gitt retningslinger" beskrevet buketten med form og farge, så hva er vitsen med at han skal bestille den? Blomsterdekoratøren bør se bruden+få beskrivelse av kjolen for å lage en bukett som er perfekt.Må også se størrelsen på bruden(noe som er flaut å spørre brugdom om).Store jenter krever større bukett enn små jenter. D er en gammel tradisjon at brugdom ornet blomstene,men da var det også vanlig å ver hvit brud (jomfru) Mine blomster skal passe min kjole, så de fikser jeg selv.
Gjest Tex Skrevet 20. juni 2003 #11 Skrevet 20. juni 2003 Har ikke gitt noe retningslinjer, jeg, jeg kunne vel bare prøvd meg... Her i huset er det far som har valgt både blomstertema og fargetema, hu mor har bare med å holde seg unna.... I god gammel tradisjon..... Alle blomster passer vel nær sagt til alle kjoler.....?? Det er vel verre med om alle buketter passer til alle bruder, men såpass godt kjenner ihvertfall min tilkommende meg.....
Lisemor Skrevet 20. juni 2003 #12 Skrevet 20. juni 2003 Har ikke gitt noe retningslinjer, jeg, jeg kunne vel bare prøvd meg... Her i huset er det far som har valgt både blomstertema og fargetema, hu mor har bare med å holde seg unna.... I god gammel tradisjon..... Alle blomster passer vel nær sagt til alle kjoler.....?? Det er vel verre med om alle buketter passer til alle bruder, men såpass godt kjenner ihvertfall min tilkommende meg..... Forteller din tilkommende om du er syltynn eller smellfeit? For å få en fin helhet anbefales blomster og farger etter brud og kjole. Bare få en bukett du og du blir sikkert fin,men kunne vert helt perfekt.
Gjest Tex Skrevet 20. juni 2003 #13 Skrevet 20. juni 2003 Forteller din tilkommende om du er syltynn eller smellfeit? For å få en fin helhet anbefales blomster og farger etter brud og kjole. Bare få en bukett du og du blir sikkert fin,men kunne vert helt perfekt. Jotakk........ :o
Gjest Helenius Skrevet 20. juni 2003 #14 Skrevet 20. juni 2003 Forteller din tilkommende om du er syltynn eller smellfeit? For å få en fin helhet anbefales blomster og farger etter brud og kjole. Bare få en bukett du og du blir sikkert fin,men kunne vert helt perfekt. Altså... Snakk om å være opphengt i at ting skal være perfekt! Jeg vil tro at både bruden og brudgommen stråler enda mye mer av lykke om deres ønsker iflg. hvem som skal velge hva blir oppfylt, og de får en fin bukett, enn om alt skal puttes inn i et skjema og gjøres på den måten du vil, Lisemor...? Brudgommen kan da godt få med seg bilde av bruden og bilde av kjolen i en forseglet konvolutt som han gir til blomsterdekoratøren? Noen er opphengt i 100% match, andre er opphengt i tradisjoner, la nå folk få gjøre som de vil. Føler Anitacath seg perfekt med en bukett hun ikke har valgt selv, ja, så er hun perfekt... Når det er sagt, skal jeg velge buketten min selv - men det er mest fordi brudgommen helst ville slippe å ha noe med blomster å gjøre...
Gjest Tex Skrevet 20. juni 2003 #15 Skrevet 20. juni 2003 Føler Anitacath seg perfekt med en bukett hun ikke har valgt selv, ja, så er hun perfekt... Thank you !!! (Forøvrig er blomsterdekoratøren en venn av min tilkommende, han laget brudebukett til meg sist vi giftet oss, og jeg tenker jeg tar meg en tur ned med et bilde av kjolen samtidig som jeg sier hei...) Perfekt, jeg...? Ja, jeg regner med det...........
Gjest Helenius Skrevet 20. juni 2003 #16 Skrevet 20. juni 2003 Thank you !!! *klipp* Perfekt, jeg...? Ja, jeg regner med det........... Altså... jeg er av den oppfatning av at man ser ut som man føler seg - føler du deg nydelig, vil alle andre synes det, også, helt uavhengig av hvor mange digre, hårete vorter du eventuelt måtte ha på nesa (OK, det finnes unntak, men dere skjønner poenget...)
@lfa Skrevet 20. juni 2003 #17 Skrevet 20. juni 2003 Jeg bestemmer buketten selv. Både form og farge. Er en smule perfeksjonist og vil ha den slik jeg vil... :oops:
Gjest Tex Skrevet 20. juni 2003 #18 Skrevet 20. juni 2003 Vi har vært kjærester i mange år, og jeg har en mann som elsker å gi meg blomster, så han har fått noen kommentarer i løpet av årene på hva jeg liker og ikke liker. Ellers ser jeg helt vanlig ut, har ingen hårete vorter på nesa ( ) og gjennomsnittelig høyde og vekt. Og dersom det gjør min tilkommende lykkelig å få velge bukett utifra hva han synes selv, er det selvsagt min plikt som en god kone å gjøre det mulig for han..... :blunke:
Huldra Skrevet 22. juni 2003 #19 Skrevet 22. juni 2003 Sist dere giftet dere? Har dere giftet dere en gang før?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå