Gå til innhold

Hvis jeg skal bake.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare èn kake til bursdagen min........ Hvilken synes du jeg burde bake? Hva er din favoritt - gjerne med oppskrift! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokoladekake! (jeg har lagt ut oppskrift tidligere...)

Skrevet

Jeg er veldig glad i "Verdens Beste".

Skrevet
Sjokoladekake! (jeg har lagt ut oppskrift tidligere...)

Hei Fisk!

Der fant jeg oppskriften - så veldig god ut, litt anderledes fremgangsmåte enn jeg er vant med! :) Hvor stor form bruker du? 24 cm.?

Skrevet
Jeg er veldig glad i "Verdens Beste".

........og det er jeg også!!!! :D Den er selvskreven på mine kakebord! :) Men i år må jeg bake så mange kaker (4-5), og trenger derfor noen flere forslag...... Har noen ideèr, men kanskje det er noen jeg burde prøve meg på isteden??? :wink:

Skrevet

Hei Fisk!

Der fant jeg oppskriften - så veldig god ut, litt anderledes fremgangsmåte enn jeg er vant med! :) Hvor stor form bruker du? 24 cm.?

Ja, tror det er det jeg bruker :blunke:

Ellers er det godt med en pai da, fruktpai, bærpai ol..

Her er oppskrift på en god fruktpai:

200 g avkjølt smør

5 dl hvetemel

1/2 ts bakepulver

1/2 dl sukker

Bland godt, bruk hendene.

200 grader 20-25 min.

Fyll:

1 boks craime freche

!/2 dl melis

1 ss vaniljesukker

Bland

Banan, kiwi, rips, evnt. mango, ol, danderes oppå fyllet.

Ha 2 dl aprikossyltetøy over

Skrevet

Du kan jo lage en Pavlova også - selv om det egentlig er en dessert? Friskt og godt. Har en oppskrift hvor det er brukt (i tillegg til krem/vaniljekrem) jordbær, kiwi og pasjonsfrukt.

Nå har du satt meg i gang. Tror jammen det blir noe godt på meg i helgen, selv om vi ikke har noe spesielt å feire :D

Skrevet

Fisk - paioppskriften lagres!! Mmmm!! :)

Octavia - Pavlova er jo supergodt!!! :P Og du - lag deg noe skikkelig godt i helgen, da! Du fortjener det sikkert, asså...!! :blunke:

Skrevet

Likør kake

4 egg

1 1/2 dl sukker

80 gr hvetemel

120 gr mandler

Pisk egg og sukker til eggedosis.

Hvetemel og malte mandler blandes forsiktig i.

Stekes ved 165 grader ca. 40 min.i nederste rille (det finner du ut av din egen ovn)

Fyll: 2 1/2 dl. fløte piskes

6 likør-drops hakkes og blandes i

Glasur: firkløver-sjokolade

fløte

Ha litt melk i en kasserolle, og smelt sjokoladen i den.

Pisk litt krem og bland det med sjokoladen.

Del kaken i to eller tre.

Bre kremen i mellom.

Oppå kaken brer du og litt krem (uten hakket sjokolade i!)

Glasuren helles oppå kaka!

En vanskelig, mektig og kjempe god kake :)

Skrevet

Denne er ikke vanskelig å lage, men ser skikkelig proff ut!

KONGELIG MOKKAKAKE

200 g malte mandler

200 g melis

2 store egg

½ ts bakepulver

Fyll:

½ l kremfløte

2 ts pulverkaffe

1 ss kokende vann

Pynt:

Ca. 100 g mandelflak

125 g ferdig marsipan

2 ts pulverkaffe

1 ss kokende vann

mokkabønner

noen marsipanroser og blader

Pisk tykk eggedosis av egg og melis. Bland sammen de malte mandlene og bakepulveret og vend dette forsiktig i eggedosisen. Legg bakepapir på stekebrettet og tegn opp tre rundinger, ca 22 cm i diameter. Fordel kakedeigen i disse og stek bunnene ved ca. 200 grader, midt i ovnen, i ca 10 minutter. La kakebunnene ligge helt plant under avkjølingen.

Løs opp pulverkaffe i vannet. Stivpisk kremen , bland inn kaffeoppløsningen og fordel denne kremen mellom lagene, over kaken og på sidene. Ta av litt krem till å pynte med til slutt.

Dryss mandelflakene rundt kanten av kaken. Til toppen knas marsipanen med kaffeekstrakten og kjevle den til en rund leiv som skjæres til så den passer på kaken. Plasser marsipanlokket og pynt til slutt med noen kremtopper og mokkabønner og gjerne noen marsipanroser. Kaken blir best hves den får stå og trekke noen timer før den serveres.

• Liker 1
Skrevet
Likør kake

4        egg

1 1/2 dl sukker

80    gr hvetemel

120   gr mandler

Pisk egg og sukker til eggedosis.

Hvetemel og malte mandler blandes forsiktig i.

:)

Hei Snupi!

Denne hørtes farlig god ut....... Mmmm! takk skal du ha! :)

Hilsen Texas

Skrevet
Denne er ikke vanskelig å lage, men ser skikkelig proff ut!

KONGELIG MOKKAKAKE

200 g malte mandler

200 g melis

2 store egg

½ ts bakepulver

Hallo Kissa!

Tror jeg har smakt noe lignende før - og den var helt nyyydelig!!! Oppskriften er herved lagret!! :)

Hilsen Texas

Skrevet

Ostekake!

1 pk digestive kjeks knuses og blandes med 150-200 g my margarin.

I form og i ovn 6 min på 150 grader.

Halvpisk 1 pk kremfløte, ha i 1 pk rømme, 2 pk tine kremost med mandarin/appelsin og 1 pk bringebærgele som er blandet med 2,5 dl vann og avkjølt.

Hell over avkjøt kjeks og sett i kjøleskap.

Når den er stiv, pynt med frukt og hell over 2,5 dl avkjølt bringebærgele.

Skrevet

OSTEKAKE m/bringebærsmak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er den aller beste kaken jeg vet, og ypperlig om sommeren.

(Ellers er jo daimkake god.)

Skrevet

Starfish & Lillebrura:

Ostekake er bankers!!! Og Daimkake er en av mine absolutte favoritter!!! Yummi!!! Har forresten en helt fantastisk god oppskrift på youghurtkake (som kan minne om ostekake) med jordbæryoughurt, jordbærgelè og kremfløte-fyll. Bunnen lages av Digestivekjeks, smør og malte mandler. Pyntes med friske norske jordbær.....Mmmmm!!!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet
Starfish & Lillebrura:

Ostekake er bankers!!! Og Daimkake er en av mine absolutte favoritter!!! Yummi!!! Har forresten en helt fantastisk god oppskrift på youghurtkake (som kan minne om ostekake) med jordbæryoughurt, jordbærgelè og kremfløte-fyll. Bunnen lages av Digestivekjeks, smør og malte mandler. Pyntes med friske norske jordbær.....Mmmmm!!!! :D

den yoghurtkaka hørtes knallgod ut.

oppskrift! please? :lol:

Skrevet

Minnie har lagt ut en oppskrift på en kake med fyll av hvit sjokoladekrem. Den er orgasmisk!

Skrevet

[quote="anonym

den yoghurtkaka hørtes knallgod ut.

oppskrift! please? :lol:

Skrevet
Minnie har lagt ut en oppskrift på en kake med fyll av hvit sjokoladekrem. Den er orgasmisk!

Mener du da den Mocca-Espresso-kaken??? Har nemlig sikret meg den, men ikke prøvd den enda.... Forstod det slik at noen hadde problemer med å få den til...? :)

Skrevet

Joda, jeg var en av dem som plagdes litt med kremen første gang. Men les hele tråden nøye, den inneholder masse gode råd for å få kaken til. Og deresom du er redd for flat kake, ta en litt mindre form!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...