Gå til innhold

Sykt barn med prikker..

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Barnet har nå hatt halsbetennelse, oppkast og er på bedringens vei. Han hoster enda, men har ikke feber og har heller ikke kastet opp. Nå oppdaget jeg plutselig prikker på ham. De står litt ut, ser nesten ut som de er fylt med hvit puss og er samlet på et område på magen. Har snakket med legevakten, de skulle ta kontakt når de hadde snakket med legen.

Endret av Miley
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har hatt vannkopper før, så jeg tror ikke det er det. Ser han har fått flere nå, på armen og på låret :(

Skrevet

Som sagt, vannkopper har han allerede hatt. det ligner ikke på brannkopper heller, når jeg googler bilder av det.

Skrevet

Petekkier? Hvis du trykker et glass mot de, forsvinner de da?

Skrevet
Petekkier? Hvis du trykker et glass mot de, forsvinner de da?

De står ganske bra ut av huden og er hvite.

Skrevet

Takk for alle tips, legen skal få se på det i løpet av kvelden. Veldig greit kjenner jeg, han har vært mye syk nå.

Skrevet

Da stryker vi petekkier fra lista. Vannkopper en gang til?

Skrevet

Tja, ikke lett å si. Det kan jo være det, men de ligner liksom ikke.

Skrevet

Ligner på mollusker ut fra bildet, en virus som gir vorter som ligner perler.

Skrevet

Hmm.. jeg venter med lege til i morgen. Han har ikke feber og sover godt. Han har heller ikke fått flere av de prikkene. Vanskelig å vite hva man skal gjøre, han trenger søvnen og nå. Det er vel uansett ikke noe legen kan gjøre ikveld, som ikke kan vente til i morgen.

Skrevet
Ligner på mollusker ut fra bildet, en virus som gir vorter som ligner perler.

Enig, det ligner veldig på mollusker. Den ene av mine har hatt det, så akkurat sånn ut. Men de kom over tid, dukket ikke opp vips fra én dag til neste. Begynte som en prikk og vokste seg gradvis litt større over en tid, mer som på bildet.

Skrevet

Jeg syns det ligner på vannkopper. Jeg hadde det to ganger, faktisk. Først en gang som barn, deretter i tidlig pubertet. Selv om jeg skulle vært immun, så ble jeg det altså ikke. Gang nr. to var ikke verre, men da hadde jeg i tillegg "innvendige" vannkopper, altså at de satt under huden og jeg dermed klødde på innsiden. Men var ikke like syk febermessig som første gang. Dette ble konstatert av lege.

Det er fullt mulig å få det to ganger selv om det i prinsipp ikke skal forekomme. Så ikke umulig. Se det an. Feber og annen slapphet/sløvhet, bevisstløshet, hallusinasjoner, endret adferd osv. er tegn på at noe er fare på ferde. Om det går greit, så kanskje det er noe annet. Eller det kan være at dette er et annen gangs tilfelle.

Vannkopper var forøvrig temmelig grusomt klømessig. Så grusomt at jeg og mine søskenbarn, som var lagt i karantene i samme hus (hehe) fikk Vallergan av vår legeonkel og sov mer eller mindre sammenhengende i en uke. Men jeg var bare takknemlig. Vi lå i stua som en slags syk leirskole og sløva en ukes tid. Men da isolerte vi smitten i det minste. Og hadde noen å snakke med når vi var våkne.

Koselig egentlig. På en barne-nostalgisk måte. ;)

Lykke til!

Skrevet

Det var mollusker. Og for et arbeid, her har vi teipet inn alle, vi vasker hender og skifter håndklær og styrer. Og dette kan vare i 2 år :(

Skrevet
Det var mollusker. Og for et arbeid, her har vi teipet inn alle, vi vasker hender og skifter håndklær og styrer. Og dette kan vare i 2 år :(

Oisann...i to år!

Har aldri hørt om dette før, så måtte Google for å finne ut hva det var.

Får han noen form for behandling, eller bare forsvinner de av seg selv?

Skrevet

De forsvinner av seg selv. Forhåpenligvis etter noen mnd, men det kan ta opp til to år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...