Frøken Christina Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 (endret) Hei alle sammen! Jeg er helt ny her i dag, så dere får unnskylde hvis det blir mye feil her. Jeg har nå bestemt meg for å investere i disse såkalte "silikonpuppene" alle snakker om, og trenger derfor noen råd. Jeg har valgt Nobel Clinic, da jeg fant disse mest seriøse, med en dyktig kirurg! Jeg har vært på konsultasjon, så er ferdig med det. Timen min for operasjonen er 16. februar 2009. Gleder meg masse. Jeg er 170 cm (ca) - veier 50 kg (-1 til 2 kg) På konsultasjonen mente legen det var fornuftig med 280g +/- noe selvfølgelig. Er det noen som har noen formening om hvem str jeg vil få? Det er snakk om runde proteser. Har i dag en 75a. Om noen vil fortelle om sin erfaring før/etter er det også bra ! Ang. sykemelding, sykepenger, hvor lenge osv. Takk for alle svar! Endret 11. desember 2008 av Frøken Christina
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Umulig å si. Den endelige størrelsen avhenger av flere faktorer, bl.a hvor store puppene dine er fra før av.
Gjest libvi Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Sykepenger får du ikke for plastikkirurgiske inngrep! Du bør derfor ha ca en ukes ferie, alt etter hva du gjør til vanlig da.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Stemmer. Man får selvsagt ikke sykemelding eller sykepenger pga kosmetisk kirurgi.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 sporer litt av her men..du har ikke vurdert å legge på deg en 10-15 kg da? hadde nok gått opp en cup eller to da, og alikevel vert slank. 50 kg høres veldig lite ut synes jeg. har du noen gang vert litt tyngre, slik at du vet hvor det legger seg? bare nysgjerrig..
Gjest litjpuppa Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 sporer litt av her men..du har ikke vurdert å legge på deg en 10-15 kg da? hadde nok gått opp en cup eller to da, og alikevel vert slank. 50 kg høres veldig lite ut synes jeg. har du noen gang vert litt tyngre, slik at du vet hvor det legger seg? bare nysgjerrig.. Jeg er 77 kilo og bruker 85A, tror du det vil funke for meg og?
Rødtoppen86 Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Hei alle sammen! Jeg er helt ny her i dag, så dere får unnskylde hvis det blir mye feil her. Jeg har nå bestemt meg for å investere i disse såkalte "silikonpuppene" alle snakker om, og trenger derfor noen råd. Jeg har valgt Nobel Clinic, da jeg fant disse mest seriøse, med en dyktig kirurg! Jeg har vært på konsultasjon, så er ferdig med det. Timen min for operasjonen er 16. februar 2009. Gleder meg masse. Jeg er 170 cm (ca) - veier 50 kg (-1 til 2 kg) På konsultasjonen mente legen det var fornuftig med 280g +/- noe selvfølgelig. Er det noen som har noen formening om hvem str jeg vil få? Det er snakk om runde proteser. Har i dag en 75a. Om noen vil fortelle om sin erfaring før/etter er det også bra ! Ang. sykemelding, sykepenger, hvor lenge osv. Takk for alle svar! Du er velkommen til CeeCee's hemmelige verden Der kan du få mange tips og gode råd fra andre i samme situasjon.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Jeg er 77 kilo og bruker 85A, tror du det vil funke for meg og? Nei, det var derfor jeg spurde om hun hadde vert tyngre før slik at hun visste hvor det la seg.. duh..
Frøken Christina Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2008 Nei, det var derfor jeg spurde om hun hadde vert tyngre før slik at hun visste hvor det la seg.. duh.. Nei, jeg har aldri vært tyngre. Er bare tynn av naturens gang ;-) Hvordan kommer jeg til Cee Cee`s verden?
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 den ligger under dagbøker--bruk søkefunksjonen-
Gjest Gjest_Dipsy_* Skrevet 22. desember 2008 #11 Skrevet 22. desember 2008 Hei du Jeg skal også under kniven i Februar 2009 ! Gleder meg ! Er 1.65 høy og skal få en 75 c. Skal legge inn 240ml ca Hvilken str er d du får da ? Fikk lissm ikke vite så mye når jeg var på konsultasjon, eller så var det bare at jeg ikke tørte å spørre så mye Når en skal ha sykemelding 1-2 uker står d vell kun at det er en operasjon ? Får vell sykepenger da ? Også lurer jeg på hvilken operasjon du skal utføre? Vet du hvor lenge en må bruke spesial bh-en ? Får gratis tur til syden i mars, så det er jo litt sjipt å takke nei til den.. Vet du om man kan bruke bikini 4 uker etter operasjonen ? Mvh Dipsy
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2008 #12 Skrevet 22. desember 2008 Diagnosekode står på en evt sykemeld som sendes nav, og der står det altså hvilken operasjon som blir utført. Du må nok ta ut ferieuker dersom du ikke vil gå i tap økonomisk.
saltvann Skrevet 22. desember 2008 #13 Skrevet 22. desember 2008 Får gratis tur til syden i mars, så det er jo litt sjipt å takke nei til den.. Vet du om man kan bruke bikini 4 uker etter operasjonen ? Mvh Dipsy Hvis du er forsiktig burde det vel gå ann å bruke bikini;) Men ville nok holdt meg unna vannet. Jeg kjenner en som tok silikon for ikke alt for lenge siden, og hun har både vært på stranden og brukt bikini under party topper Men spør legen for sikkerthetsskyld.. Lykke til og god tur :D
Rødtoppen86 Skrevet 22. desember 2008 #14 Skrevet 22. desember 2008 Hei du Jeg skal også under kniven i Februar 2009 ! Gleder meg ! Er 1.65 høy og skal få en 75 c. Skal legge inn 240ml ca Hvilken str er d du får da ? Fikk lissm ikke vite så mye når jeg var på konsultasjon, eller så var det bare at jeg ikke tørte å spørre så mye Når en skal ha sykemelding 1-2 uker står d vell kun at det er en operasjon ? Får vell sykepenger da ? Også lurer jeg på hvilken operasjon du skal utføre? Vet du hvor lenge en må bruke spesial bh-en ? Får gratis tur til syden i mars, så det er jo litt sjipt å takke nei til den.. Vet du om man kan bruke bikini 4 uker etter operasjonen ? Mvh Dipsy Heisann Du får egentlig ikke sykemelding for en kosmetisk operasjon med mindre den er henvist fra fastlegen, så mest sannsynlig må du ta ut en ferieuke eller to med eller uten lønn, hvis du ikke har en veldig snill lege. Hvis du får sykemelding, så er det kun på din del av sykemelding det står hva årsaken er. På delen til arbeidsgiver er det blankt i feltet. Angående bh: Jeg må bruke sportsbh dag og natt i en mnd. Det er anbefalt at man ikke får sol på brystene de to første mnd, men svømming går bra etter en mnd. Jeg har fått beskjed om å teipe stingene i to mnd. Arrene burde holdes unna sol i 6 mnd for å unngå at de blir røde og synlige. Vet ikke om jeg hadde følt meg komfortabel nok til å dra til syden en mnd ette, men det må være en vurderingssak. Du burde nok spørre der du skal opereres
Saeria Skrevet 22. desember 2008 #15 Skrevet 22. desember 2008 Jeg er 77 kilo og bruker 85A, tror du det vil funke for meg og? Vel, en 85A tilsvarer en 75C, så du har hvertfall mer pupp enn hva hun har nå.
Gjest Gjest_Dipsy_* Skrevet 22. desember 2008 #16 Skrevet 22. desember 2008 Ok.. Men jeg bryr meg egentlig ikke så mye om jeg får sykemelding eller ikke. Det er bare at jeg vill helst ikke la sjefen vite hva jeg skal gjøre lissm, synes det bler litt fårr privat ! Men jeg skal ta snittet i armhulen, så en får jo ikke akurat så mye sol der heller Men jeg skal selfølgelig hørre med der jeg skal opereres ! Men jeg leste at noen sa at en helst ikke skulle få sol på 6 mnd ? Det var vell litt å ta i ? Jeg vill jo til syden til sommeren ihvertfall Men skal en ligge i ro helst 1 uke etterpå? Eller lengre ? D varierer kanskje men.. Vet du noe om hva tid man kunne begynne å trene igjen ? Ser dine og kjennes dine naturlige ut? Eller er d slik at alle kan c at du har tatt silikon? Hvilken str har du eventuelt? Mvh Dipsy
Saeria Skrevet 22. desember 2008 #17 Skrevet 22. desember 2008 Kan for øvrig tipse deg om at hvis du registrerer deg, kan du delta i Cee cees dagbok her på forumet. Der samles det mange jenter som har eller skal operere. De deler sine erfaringer, noe som kan komme godt med kanskje?
Rødtoppen86 Skrevet 22. desember 2008 #18 Skrevet 22. desember 2008 Ok.. Men jeg bryr meg egentlig ikke så mye om jeg får sykemelding eller ikke. Det er bare at jeg vill helst ikke la sjefen vite hva jeg skal gjøre lissm, synes det bler litt fårr privat ! Men jeg skal ta snittet i armhulen, så en får jo ikke akurat så mye sol der heller Men jeg skal selfølgelig hørre med der jeg skal opereres ! Men jeg leste at noen sa at en helst ikke skulle få sol på 6 mnd ? Det var vell litt å ta i ? Jeg vill jo til syden til sommeren ihvertfall Men skal en ligge i ro helst 1 uke etterpå? Eller lengre ? D varierer kanskje men.. Vet du noe om hva tid man kunne begynne å trene igjen ? Ser dine og kjennes dine naturlige ut? Eller er d slik at alle kan c at du har tatt silikon? Hvilken str har du eventuelt? Mvh Dipsy Helst ikke sol på brystene på 2 mnd og ikke sol på arrene på 6 mnd har jeg fått beskjed om Skal til syden selv i sommer, så jeg regner med å være klar til da hehe... Den første uken bør man holde seg mest mulig i ro, og så kan man begynne å gjøre enkle ting. Trening bør vente til 3-4 uker (svømming, sykling), mens hard trening som jogging, aerobic, styrketrening for overkropp og slikt bør vente til 6 uker. Jeg ble operert torsdag 18. desember så jeg er helt fersk egentlig. Begynner å komme meg nå, men tar det helt med ro. Man blir fort sliten. Litt for tidlig å si hvordan de blir seende ut nå hehe... Har på meg en 75C sportsbh og jeg synes de ser veldig bra ut. Må nok vente noen mnd før jeg kan si om de blir å se naturlig ut. Akkurat nå er de spisse og veldig faste. Har lagt runde over muskel, 280cc og 325cc og var en B fra før av. Blir spennende og se hvordan de utvikler seg etter som tiden går Vil også anbefale deg å komme inn på Cee cees hemmelige verden. Der holder mange av oss til
Rønningen Skrevet 7. februar 2009 #19 Skrevet 7. februar 2009 Hei alle sammen! Jeg er helt ny her i dag, så dere får unnskylde hvis det blir mye feil her. Jeg har nå bestemt meg for å investere i disse såkalte "silikonpuppene" alle snakker om, og trenger derfor noen råd. Jeg har valgt Nobel Clinic, da jeg fant disse mest seriøse, med en dyktig kirurg! Jeg har vært på konsultasjon, så er ferdig med det. Timen min for operasjonen er 16. februar 2009. Gleder meg masse. Jeg er 170 cm (ca) - veier 50 kg (-1 til 2 kg) På konsultasjonen mente legen det var fornuftig med 280g +/- noe selvfølgelig. Er det noen som har noen formening om hvem str jeg vil få? Det er snakk om runde proteser. Har i dag en 75a. Om noen vil fortelle om sin erfaring før/etter er det også bra ! Ang. sykemelding, sykepenger, hvor lenge osv. Takk for alle svar! jeg og skal på nobel den 16;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå