Gå til innhold

Spisestuestoler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har åpen kjøkkenløsning. Kjøkkeninnredningen er enkel hvit med valnøtt benkeplate. De hvitevarene som ikke er innebygde er av stål. Fargen på veggen er "Skygge". Helt lys, men allikevel en kontrast til hvit. Kan i noen type lys se gulaktig ut, andre ganger ikke. Passer fint til benkeplaten.Gulvet er hvitlasert ask. Litt spenstig da hver plank er bygd opp av små plank. Litt vanskelig å forklare. Prøvde å finne et gulv som lignet, men fant det ikke.

Jeg har et spisebord som er av heltre ask fra slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet. Altså et lett inntrykk. Ikke et tungt møbel.

Fordi jeg ikke kan blande for mange tresorter så er jeg på jakt etter forslag til spisestuestoler. I tillegg så er stue og kjøkken i ett. Et rimelig kompakt rom og jeg ønsker ikke møbler som er ruvende og tunge.

Pris er ikke det viktigste her. Tar i mot forslag og gjerne lenker.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Er det høykantparkett du har? *nysgjerrig*

Jeg er veldig glad i stolene til Arne Jacobsen. Myren eller Syveren. De finnes i mange farger. Mange vil selvsagt hevde at disse er kjedelige og finnes i ethvert hjem. Men det jeg liker ved dem er at de er like fine når det ikke lenger er slik at alle vil ha dem. Og det er snart. :)

Ellers er Scandia-stolene til Hans Bratterud også veldig fine. Og de er norske, for de som er ekstra patriotiske. Disse passer veldig godt til valnøtt.

Endret av Elastica
Skrevet

Gulvet ligner veldig, men hver plank/stav er mye lenger. I mine øyne så gir det er roligere inntrykk.

Har tenkt på Bratterud sine stoler, men var usikker pga tresorten. Jeg er bare så redd for å havne i furuhelvete igjen. Trendy en periode og ute en annen og så oppdager du at alt du har er av furu :fnise:

Kommer for øvrig til å ha hvitt vitrineskap samt hvitt modulsystem fra Montana. lFarger bringes inn i gardiner og tilbehør. Liker best enkle linjer.

Skrevet
Jeg har åpen kjøkkenløsning. Kjøkkeninnredningen er enkel hvit med valnøtt benkeplate. De hvitevarene som ikke er innebygde er av stål. Fargen på veggen er "Skygge". Helt lys, men allikevel en kontrast til hvit. Kan i noen type lys se gulaktig ut, andre ganger ikke. Passer fint til benkeplaten.Gulvet er hvitlasert ask. Litt spenstig da hver plank er bygd opp av små plank. Litt vanskelig å forklare. Prøvde å finne et gulv som lignet, men fant det ikke.

Jeg har et spisebord som er av heltre ask fra slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet. Altså et lett inntrykk. Ikke et tungt møbel.

Fordi jeg ikke kan blande for mange tresorter så er jeg på jakt etter forslag til spisestuestoler. I tillegg så er stue og kjøkken i ett. Et rimelig kompakt rom og jeg ønsker ikke møbler som er ruvende og tunge.

Pris er ikke det viktigste her. Tar i mot forslag og gjerne lenker.

Kanskje ikke så spennende, men denne MÅ jeg anbefale. Jeg har nå hatt mine i åtte år og blir ikke lei av dem. De er dessuten like fine fortsatt, og har vært innom fire leiligheter med forskjellig fargeskala, og stått ved to forskjellige spisebord. Passer altså til det meste, og er så gode!

Skrevet

Har du vurdertEames Plastic Chair?

Jeg hadde et annet utgangspunkt enn deg, men likevel noenlunde samme kriterier; jeg trengte noe som ikke krevde for mye oppmerksomhet og som ikke var i tre. Jeg valgte hvite Eames Plastic med Eiffel understell og er kjempefornøyd! Stolene er dekorative, men uten å ta for mye fokus da de er små og nette, og så er de fabelaktig gode å sitte i selv i flere timer.

Skrevet (endret)

Vi har Harvard-stolene fra Bolia, og liker de veldig godt. De er UTROLIG gode å sitte i.

De finnes i flere farger i tillegg til eik og valnøtt samt sort og hvitt skinn.

Ellers har jeg sett noen utrolig tøffe "zebra-stripete" stoler på flyplassen i Stavanger, men de husker jeg dessverre ikke hva het. Selv om jeg faktisk krøp under en for å sjekke... :sjenert: Men det blir kanskje litt mye med smalstavet parkett i tillegg, uansett...?

Edit: Kanskje litt vanskelig å skjønne fra det jeg skrev, men de zebra-stripete stolene var altså finerstoler som likner noe på Harvard-stolene i en utrolig dekorativ stripete tresort.

Endret av Klematis
Skrevet

Den "letteste" stolen jeg vet om er Victoria Ghost fra Kartell, designet av Philippe Starck. Evt Louis Ghost om du vil ha armlener.

Aldeles nydelige stoler, som tåler en hel del mer enn man tror :) prisen er også hyggelig.

Skrevet

Høres ut som dere har samme gulv som oss :) hvitlasert ask, smalstavsparkett fra Fjordal parkett. Den er kjempefin :)

Vi har et minimalistisk miljø her hjemme, men ville ikke at det skulle bli for kaldt. Hvite vegger og tak, listeløst, lyst gulv. Vi har valgt disse stolene. Vi dro nedover og hentet dem vi da, for vi handlet mye annet også i Danmark, men jeg tror de sender. De er billige, og gode å sitte på, vi sitter mange timer rundt bordet når vi har gjester :)

http://www.ilva.dk/produkt/5840203/ledo?ma...amp;webgroupid=

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet
Den "letteste" stolen jeg vet om er Victoria Ghost fra Kartell, designet av Philippe Starck. Evt Louis Ghost om du vil ha armlener.

Aldeles nydelige stoler, som tåler en hel del mer enn man tror :) prisen er også hyggelig.

Helt enig med deg .. Victoria Ghost er nydelige stoler og gjør underverker for interiøret. Jeg har selv en sånn stol - men ville ikke valgt det som spisestuestoler. Tror ikke det er så veldig behagelig å sitte på den lenge.

Selv har jeg Victoria Ghost på badet hvor den er prikken over i`en sammen med et bord av samme gjennomsiktige kvalitet. Ser at designere også ofte velger slike møbler da de er svært dekorative - til tross for at de er nesten usynlige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...