Gjest Skrevet 11. desember 2008 #21 Skrevet 11. desember 2008 Nå har du vel misforstått bittelitt (les: ganske heftig) ?? De stedet man hører mest om satan er vel i kristendommen, og så vidt jeg vet er vel satan lagd av kristne (usikker på den der men). Men hvis det stemmer så må man altså være kristen for være satansit. Jeg er ikke kristen og tror minimalt på satan.
Gjest Miley Skrevet 11. desember 2008 #22 Skrevet 11. desember 2008 De stedet man hører mest om satan er vel i kristendommen, og så vidt jeg vet er vel satan lagd av kristne (usikker på den der men). Men hvis det stemmer så må man altså være kristen for være satansit. Jeg er ikke kristen og tror minimalt på satan. Man må tro på Gud for å være satanist, men er ikke kristen. En kristen tror på Gud, Jesus, den hellige ånd, samt å leve etter dette. En satanist tror også på Gud Og Jesus, og da djevelen, men han vil ikke leve etter den kristne tro. Jaja, dårlig forklart, men du skjønner kanskje hva jeg vil fram til.
Pingting Skrevet 11. desember 2008 #23 Skrevet 11. desember 2008 De stedet man hører mest om satan er vel i kristendommen, og så vidt jeg vet er vel satan lagd av kristne (usikker på den der men). Men hvis det stemmer så må man altså være kristen for være satansit. Jeg er ikke kristen og tror minimalt på satan. Jeg ser logikken, men for å være kristen må man også følge Jesus. Det holder ikke å anerkjenne at de eksisterer, men man må ta det bevisste valget det er å følge budene og alt det der. Jeg kan godt anerkjenne kommunismens eksistens, men det gjør meg ikke automatisk til kommunist. Jeg blir heller ikke kommunist av å anerkjenne kommunismen og så handle mot den. Det forresten også forskjell på "satanist" og "djeveldyrker". En djeveldyrker er det du referer til, en troende, mens satanister består av ulike grupper av humanistiske og spirituelle retninger, men ikke nødvendigvis none som tror på bibelen - de ønsker bare å markere en motstand mot den. Selv om det er litt forskjell på hva folk kaller seg selv
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #24 Skrevet 11. desember 2008 De stedet man hører mest om satan er vel i kristendommen, og så vidt jeg vet er vel satan lagd av kristne (usikker på den der men). Men hvis det stemmer så må man altså være kristen for være satansit. Jeg er ikke kristen og tror minimalt på satan. Min muslimske venninne sier at de også har en "satan" i islam/Koranen,men jeg husker ikke hva han kalles for...
KnockedUp Skrevet 11. desember 2008 #25 Skrevet 11. desember 2008 (endret) De stedet man hører mest om satan er vel i kristendommen, og så vidt jeg vet er vel satan lagd av kristne (usikker på den der men). Men hvis det stemmer så må man altså være kristen for være satansit. Jeg er ikke kristen og tror minimalt på satan. Man er ikke kristen selv om man er satanist. Man tror heller ikke på gud såvidt jeg vet. Satanismen har ikke noe med djeveldyrking, ofring eller vilkårlig ødeleggelse å gjøre og henvisningen til kristendommen er kun symbolsk, hvilket gjør at satanismen kan eksistere uavhengig av den. Link Endret 11. desember 2008 av KnockedUp
absinthia Skrevet 11. desember 2008 #26 Skrevet 11. desember 2008 Jeg har vært ganske svartkledt, hører fortsatt på "satanmusikk" (etter over 20 år) har svartkledte venner og er merkelig nok en relativt velfungerende glad 36-åring. Og som flere sier over her - kirkebranner har ingenting med satanisme å gjøre. Anton LaVey's "skumle" etiske kodeks "Lex Satanicus" : 1. Ikke si hva du mener eller gi råd hvis du ikke blir spurt. 2. Ikke del dine problemer med andre hvis du ikke er sikker på at de vil høre om dem. 3. Når du er i en annens hi skal du vise ham respekt. Hvis ikke, skal du ikke besøke ham. 4. Hvis en gjest i ditt hi plager deg, skal du behandle ham ondt og uten nåde. 5. Ikke gjør seksuelle tilnærmelser hvis du ikke får "paringssignalet". 6. Ikke ta noe som ikke tilhører deg, unntatt hvis det er en byrde som den andre ber deg om å bli befridd fra. 7. Anerkjenn magiens kraft hvis den har hjulpet deg til å innfri dine ønsker. Hvis du fornekter magiens kraft etter å ha brukt den på en vellykket måte, vil du miste alt du har vunnet. 8. Ikke klag på noe du ikke behøver å lide under. 9. Ikke skad små barn. 10. Ikke drep ikke-menneskelige dyr, unntatt hvis du angripes eller trenger mat. 11. Ikke bry andre når du beveger deg i åpent terreng. Hvis noen plager deg, så be ham om å stoppe. Hvis han ikke stopper, så ødelegg ham. Mennesker som følger disse reglene er vel ikke akkurat så veldig mye å bekymre seg over...?
Gjest Cederic Rueben Skrevet 11. desember 2008 #27 Skrevet 11. desember 2008 (endret) glem det Endret 11. desember 2008 av Cederic Rueben
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå