Gjest Gjest_Synnøve_* Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Hei. Jeg har nettopp begynt å jobbe i posten, som postdame. Og ble nysgjerrig. Hørte at flere på jobben får julegaver på ruta si. Er dette vanlig? Jeg har aldri gitt min postmann noenting :S Da skal jeg hvertfall jobbe julaften
Gjest _Leela_ Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Pleier ikke og gi noe nei, men vet det ble gjort da jeg var liten. Bodde på landet og kjente postdama godt så jeg vet bestemor og mine foreldre pleide å gi en liten ting. Etterhvert hadde vi ikke noe fast postbud og da ble det heller ikke gitt noe gave. Jeg har inntrykk av at man gir gave til postbudet hvis man har et litt mer personlig forhold til det, men mulig jeg tar feil.
Gjest Gjest_lilla_* Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har aldri gjort det selv, men søstera mi gikk med aviser for ca 10 år siden og da innkasserte hun masse ekstra lommepenger på julaften. Mange postkasser med en liten konvulutt "til avisbudet" på :-)
Gjest Marlo Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Det hender at folk gir små gaver til postbudet, men oftest så skjer dette med folk som har hatt fast rute en god stund og som "kjenner" de man får gave av. Jobbet selv i renovasjon - kjörte söplebil. Når det närmet seg jul, så kom ofte folk ut med nybakte kaker og en termos med kaffe som takk for at vi gjorde en så god jobb i vinterväret. Ganske så koselig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå