Gå til innhold

Kaldt på hybelen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_student_*
Skrevet

Jeg fryser konstant i denne hybelen! Rommet mitt er ca 25 kvm, og ovnen står på 24 grader. Jeg er fattig student, så har ikke råd til å ha den på varmere. Inne har jeg på strømpebukse, joggebukse, ullundertøysoverdel og ullgenser. I tillegg går jeg med lue og skjerf. Holder døren til rommet mitt lukket nesten hele tiden. Jeg har gåsehud nesten hele tiden, og hendene mine er som iiis.

Er det fryktelig dårlig isolert her??

Skal virkelig bli godt å komme hjem til mamma og pappa og et varmt og godt hus.

Gjest WildRider
Skrevet

Høres ut som det er veldig dårlig isolert, ja. Er det høyt under taket? Jeg har bodd på ett rom som var seriøst knøttlite, men det var utrolig høyt til taket, så det tok 2-3 dager fra jeg satte ovnen på til jeg kjente varmen pga den gikk så høyt under taket før den kom ned igjen eller hva jeg skal si.

Skrevet

Kjøp deg mengder med billige stearinlys og fyr opp! Høres muligens simpelt ut, men det hjelper. Virkelig!

Gjest WildRider
Skrevet
Kjøp deg mengder med billige stearinlys og fyr opp! Høres muligens simpelt ut, men det hjelper. Virkelig!

Ja, sant nok. Stearinlys avgir faktisk mye varme, om du har mange nok.

Skrevet

Stearinlys er supert. Jeg tenner heller mange lys fremfor å skru opp ovnen. :)

Skrevet

Kjenner til det problemet der. Uansett hvor mye man skrur opp ovnen så "forsvinner" varmen. Jeg vet ikke helt om jeg ville anbefalt å tenne masse stearinlys, ja det hjelper men det er heller ikke helt ufarlig med tanke på brannfare.

Det jeg ville gjort var å sjekke om vinduene trekker, det kan man nemlig lett fikse med litt isolasjon som man dytter inn i karmene med en smørkniv.

Skrevet

Telys (evt stearinlys), tepper, gardiner, pledd. Stoffmøbler.

Slikt er med på å holde varmen i en leil.

Med hilsen fra en tidligere beboer av kald hybel!

Gjest Gjest_lena_*
Skrevet

liker heller ikke bruke penger på strøm + at jeg ikke synes det er så deilig å ha det for varmt, så har bar 16 grader hjemme når jeg ikke har besøk på vinteren. Drikker te, har på en omslags ull kose jakke og når jeg ikke er i beveglese har jeg over meg et ullpledd i sofaen... sønnen min har aldri klagd på at det er kaldt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...