Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har bodd i Oslo noen år, og nå vil vi flytte til større leilighet. Vi ønsker å flytte til et sted med lite trafikk der det er gode oppvekstvillkår for barn, greit prisnivå på leiligheter og kjapt til sentrum der vi begge jobber (mao nærhet til banen). Jeg er ogås litt opptatt av at det er butikker i nærheten, slik at jeg får tak i det jeg trenger i nærmiljøet. Pga familietilknytning østover vil vi bo på østkanten.

Har sett litt på Lambertseter, der er det rolig og fint. Og med det nye senteret som kommer har man alt man trenger i nærmiljøet (butikk, kino, treningssenter etc). Har også hørt at Bøler er fint, men der har jeg ikke vært......

Derfor lurer jeg litt på hvor i Oslo Øst dere der ute synes det er fint å bo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lambertseter er hyggelig. Det er også en rekke andre steder verdt å sjekke ut: Østensjø, Manglerud eller Abildsø. Holmlia er også verdt en titt trass ryktet. Det finnes mange hyggelige områder, og det tar kun ti minutter med toget.

Skrevet

Helt enig! Det er et fint område. Lambertseter, Abildsø, Skullerud, Bøler osv. Det er senter med de viktigste butikkene. T-bane som ikke bruker lang tid inn til byen. Naturområder i nærheten og det er bra hvis man liker det.

Kan anbefale å bo her!

Skrevet

Har selv bodd på lambertseter og stortrivdes! Nordstrand opp mot Lambertseter er også veldig pent og rolig.

Skrevet

Østensjø! :-D (innenfor bomringen)

Skrevet
Østensjø! :-D (innenfor bomringen)

Enig! Jeg bor på Oppsal/Skøyenåsen, utrolig fint her, barnevennlig, bra priser. Østmarka og Østensjøvannet like ved, helt topp!

Gjest Eks-østkant
Skrevet

Jeg har bodd både på Østensjø, Nordstrand og Lambertseter. Alle stedene kan varmt anbefales! Hyggelig miljø, lite bråk, fin natur og butikker med det meste man trenger til hverdags i nærheten. Nordstrand er forøvrig generelt mye dyrere enn de andre stedene.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Bor på Lambertseter, bortsett fra litt bygging her akkurat nå er det kjempefint! Barnevennlig, lekeplasser, butikker, t-bane osv i umiddelbar nærhet, kort vei til natur og mange hyggelige folk! Karlsrud og Lambertseter er kosligere enn Abildsø og Bøler syns jeg, mest pga miljøet...

Skrevet

Jeg bor på Oppsal og trives veldig godt med det :D

Det er mye grønt rundt her (Østensjøvannet er flott:D) og jeg legger ikke merke til mye bråk her heller :)

• 4 uker senere...
Skrevet

kjekt å høre at dere trives i det området! det blir nok visningersrunder der for min del i tiden framover (men akkuratt nå er det lite interresant på markedet :( )

Skrevet

Jeg har nettopp solgt min på Oppsal :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...