Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #1 Skrevet 20. juni 2003 Kan man spise skalldyr når man er gravid? F eks reker, som er sommerens favoritt! Jeg mener å ha hørt at dette ikke er lurt, men vet ikke hvorfor. Hilsen en som skal på skalldyrfest men ikke vil fortelle om nurket ennå.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #2 Skrevet 20. juni 2003 Spis det du har lyst på du. Jeg har spist masse reker under alle mine graviditeter. Dette med at du skal være forsiktig med matvarer kan tenkes gjennom, og en kan spises med måteholdenhet, og ikke overdrevent. Reker...nam nam....hørtes godt ut ja.....
Padmee Skrevet 20. juni 2003 #3 Skrevet 20. juni 2003 Det som kan være et problem med skalldyr er at de kan inneholde miljøgifter, og disse kan gå over i fosteret. Men her er det masse hvis og kanskje, så du får gjøre det du føler for. Ellers er det bra det som Merete sier: Spis det du har lyst på, men med måtehold.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #4 Skrevet 20. juni 2003 Tusen takk for svar, nå ble jeg glad. (Får visst melde meg inn her, mye nyttig )
jordbær Skrevet 20. juni 2003 #5 Skrevet 20. juni 2003 Du kan sjekke blåskjell-varslet, vet jeg. NRK-Tekst-TV har iallefall blåskjell-varsel Lykke til med lille spire.
Gjest marilyn Skrevet 21. juni 2003 #6 Skrevet 21. juni 2003 jordmor sa til meg at det var "før" i tiden at man trodde at man feks kunne utvikle alleriger av å spise reker,, men det har man gått helt bort fra!!! spis i veg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå