Gå til innhold

Koffeintabletter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det rene koffeintabletter å få kjøpt? Vet at det finnes i en del typer smertestillende, men jeg lurer altså på om det finnes i ren(ere) form i f.eks. tabletter. Mener å tidligere ha hørt om det.

På forhånd takk for svar dersom noen vet! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Finnes det rene koffeintabletter å få kjøpt? Vet at det finnes i en del typer smertestillende, men jeg lurer altså på om det finnes i ren(ere) form i f.eks. tabletter. Mener å tidligere ha hørt om det.

På forhånd takk for svar dersom noen vet! :-)

Jeg fant ut litt mer selv. Det finnes på resept i Norge og i mindre mengder uten resept i Sverige. Så da får jeg se om jeg skal til Sverige med det første, eller om jeg får spørre legen min.

Skrevet

Stemmer at du får kjøpt det i Sverige ja. Men kan jeg spørre om hva du skal med dem? Hva for noe godt gjør de?

Skrevet
Stemmer at du får kjøpt det i Sverige ja. Men kan jeg spørre om hva du skal med dem? Hva for noe godt gjør de?

det må du gjerne spørre om. :-)

Ved et par diagnoser som innebærer mye smerter er koffein det stoffet som virker absolutt mest smertestillende. Det er det eneste som hjelper meg, og som blant annet kan gi meg litt anstendig søvn en gang i blant. Tenkte kanskje jeg kunne slippe unna å bruke de andre virkestoffene som finnes i smertestillende ved å ta koffeinen i ren form, siden det kun er den jeg trenger.

Og nei, kaffe, te og cola er ikke noe alternativ på grunn av allergi.

Skrevet

hmmm. i hvilke smertestillende finner du koffein, om jeg tør spørre? Og du sover godt når du har inntatt koffein? høres merkelig ut, helt motsatt av alle andre:)

Skrevet

Det stemmer at koffein finnes i smertestillende tabletter i sverige og andre europeiske land. Det gjør at den smertestillende effekten ved aspirin eller paracet forsterkes veldig. Selv bruker jeg å kjøpe brusetabletter i Sverige eller Danmark som heter Treo, de er med aspirin og koffein. Jeg synes de er det aller beste som finnes mot spenningshodepine, og funker som bare det på kort tid. Hvorfor kan ikke vi ha de tablettene her i Norge da?

Vi har bare fenazonkoffein her i landet, og de blir jeg bare kvalm og dårlig av. Tro om legen kan skrive ut en resept på Treo til meg tro, det må da gå an, er jo bare vanlig dispril egentlig, med koffein i.

Skrevet
hmmm. i hvilke smertestillende finner du koffein, om jeg tør spørre? Og du sover godt når du har inntatt koffein? høres merkelig ut, helt motsatt av alle andre:)

I blant annet fanalgin og antineuralgica.

Ja, jeg sover ekstremt mye bedre med litt koffein innabords. Dessuten får jeg som sagt mye mindre smerter, og det hjelper også på søvnen.

Det er vel ikke så merkelig at alvorlige sykdommer kan gjøre at man reagerer annerledes enn flertallet på enkelte ting?

Skrevet

Jeg var den første gjesten

Jeg visste ikke at koffein hjalp mot smerter, men det er som du sier folk reagerer forskjellig på smertestillende. Håper du får tak i det.

Skrevet
Jeg var den første gjesten

Jeg visste ikke at koffein hjalp mot smerter, men det er som du sier folk reagerer forskjellig på smertestillende. Håper du får tak i det.

Som sagt så gjør det nok ikke det heller, på de fleste mennesker. På noen av oss virker nervesystemet litt annerledes enn på folk flest på grunn av sykdom.

Blant annet blir jeg speeda av sovetabletter og beroligende. :fnise:

Og jada, jeg skal nok få tak i det. Sverige er ikke så langt unna.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...