Gå til innhold

Forkjøla

Fremhevede innlegg

Gjest Syk_gjest
Skrevet

Har den siste dagen blitt litt forskjøla, har fått ganske så vondt i halsen.

Det er veldig ubehagelig. :(

Vet at det er bra med c-vitamin når man er syk, og jeg har en boks liggende.

Hvor mange kan jeg spise siden jeg er syk?

Hver tablett inneholder 200mg c-vitamin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan spise så mye du vil, C-vitaminer er vannløselige og skilles ut av kroppen, i motsetning til fettløselike vitaminer (A,D E og K) som lagres.

Skrevet
du kan spise så mye du vil, C-vitaminer er vannløselige og skilles ut av kroppen, i motsetning til fettløselike vitaminer (A,D E og K) som lagres.

men det står sikkert på boksen hva som er anbefalt dose, er ikke vits i å spise hele boksen, selv om det ikke er farlig.

Skrevet

For å ta knekken på forkjølesen fort skader det ikke å ta et c-vitaminsjokk. Dvs, ta 1000mg c-vitamin på rappen, altså fem slike 200mgs tabletter. Hender vi praktiserer det her hjemme om man merker at man brygger på noe. Ikke skadelig det, så vidt meg bekjent.

Skrevet

C-vitaminer virker vel bare forebyggende? Nesespray og late dager anbefaler jeg :)

Gjest antisnufs
Skrevet

Jeg har med hell brukt sånt C-vitaminsjokk mange ganger. Ikke alltid, men ofte, glir infeksjonen over uten at det blir blir noe ordentlig ut av den.

C-vitamin er ikke farlig, men overdriver du veldig, kan du få løs mage...

Jeg pleier å ta ca 1400 mg, altså tilsvarende 7 av dine piller pr. dag når jeg mistenker at det er noe på gang, som ved litt snufsete nese eller sår hals.

Tar mest om morgenen, men så litt spredt ut over dagen.

Går fint i forhold til magen da, men går jeg over 2000 mg, begynner jeg å reagere.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...