Jane F. Skrevet 9. desember 2008 #1 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg personlig er en slik person som gjemmer meg litt unna når jeg er trist, men somregel kan man ikke det, det er forberedelser til begravelsen og annet og jeg har jo lyst til å være der å vise henne min siste respekt. Jeg takler slikt så dårlig. Møtte en i slekten i byen i dag, men fikk liksom ikke presset ut av meg den vanlige frasen "kondolerer" fikk det rett og slett ikke til. så jeg lurer på om det er noe annet man kan si. må vel også nevne at familien vår er veldig formel av seg, lite klemming og sussing på kinn og slikt. Derrimot er jeg en slik person, men har vel nesten aldri gitt noet annet enn den nærmeste familien klem. noen som har noe annet jeg kan si. skal skrive brev til litt fraflyttet medlemmer av familien, som er like gammel som meg men jeg vet ikke hva jeg skal si. evt hvordan jeg skal begynne... Huff dette ble rart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 10. desember 2008 ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #3 Del Skrevet 10. desember 2008 ikke alltid så viktig hva man sier, og man behøver ikke alltid si så mye i slike situasjoner. en klem, eller "det var leit, det som skjedde" kondolerer blir stivt og unaturlig for meg, for andre faller det helt naturlig. ingenting er feil,unntatt å late som ingenting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Del Skrevet 10. desember 2008 Hva med "Det er så trist at ** døde" Det var så trist å få høre at ** døde. Jeg tenker på dere nå" "Dette her er så leit" osv. Henger meg på å si det som faller inn. Det beste er å si noe, det eneste som kan være dumt er å ikke si noe som helst, ved man f.eks. later som alt er helt normalt eller prøver å være overblid når man møter noen i sorg. Hvis man ikke klarer å si noe fordi det er noe som er så vondt, så er det ikke dumt at man ikke klarer å si noe. UC? Men er det din oldemor? Da trenger du strengt tatt ikke å si kondolerer til familien din? Kondolerer de deg? Du har jo mistet du også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 16. desember 2008 #5 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Min dypeste medfølelse. Jeg er så lei meg (for deg) / Jeg er lei for det. Jeg hadde ikke noe forhold til "kondolerer" tidligere, før jeg trengte å høre det. Det er et fint ord. Fint at det finnes et eget ord. Tror det er et ord man må bli vant med. Kondolerer så mye, eller så inderlig mye går også an, da blir det ikke bare ett ord. Edit: srivkefiel Endret 16. desember 2008 av stjernekyss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå