Gå til innhold

Maks 270 kcal om dagen?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ang det med muskelmasse. Skjønner at den brytes ned først osv. Men en gang må jo fettet begynne å brytes ned også?

Men det tar tid, skjoenner du. Du kan ikke sulte deg saa lenge uten aa utvikle en spiseforstyrrelse, noe det hoeres ut som om du allerede er godt paa vei til. Du MAA spise mer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk for seriøse og gode svar. :) Skjønner jo i grunnen hva dere mener. Men uansett om jeg hadde gått til lege da, så hadde ikke det spilt så mye rolle, jeg serjo ikke tynn ut og det virker bare dumt. Og hvis det her bare er en fase eller noe så virker det jo dumt å snakke om noe som sikkert går over.

De som jobber med dette vet man ikke trenger å være syltynn for å være syk.

Tror det er lurt av deg å kontakte noen for å snakke om dine følelser omkring mat og kropp.

Ikke for å være frekk, eller for å si at dette gjelder deg, men mange ganger kan det ligge andre årsaker til grunn for at man begynner å slanke seg og være misfornøyd med seg selv.

I disse tilfellene er det lurt å snakke med noen i det en begynner å tenke på at det man gjør med kroppen ikke er helt bra. "Bare en periode" blir ofte hverdagen.

Håper du får pratet med noen om dette. Evt. kan du kontakte IKS for litt info.

Lykke til :klem:

Skrevet
Men uansett om jeg hadde gått til lege da, så hadde ikke det spilt så mye rolle, jeg serjo ikke tynn ut og det virker bare dumt.

Med den vekten du sier du har i forhold til høyden din kan du umulig være overvektig. Dette er jo nettopp et av tegnene på en spiseforstyrrelse, at du ikke selv klarer å se hvor tynn du egentlig er. Du ser bare en feit person i speilet uansett. En lege vil veie deg og se av BMI-en at du er undervektig.

Og hvis det her bare er en fase eller noe så virker det jo dumt å snakke om noe som sikkert går over.

Det er bedre å søke hjelp "for tidlig" en for sent. Det er ikke akkurat lett å bli kvitt en spiseforstyrrelse når du har hatt det en stund. Og du kan gjøre mye skade på kroppen din i "mellomtiden".

• 4 uker senere...
Gjest *gjest*
Skrevet

faktisk,, så er ikke alt dette sant med at du ikke klarer å sulte deg så lenge o.s.v.. det som er er jo at når du sulter deg over en periode så venner kroppen seg til at den får så lite mat, og da slutter den automatisk å trenge så mye mat. men selvfølgelig, over lengre tid er jo ikke dette noe bra for kroppen i det hele tatt. det vi vell alle.. men likevel så er det jo veldig fristende når du merker at du går ned så mye i vekt. sånn føler jeg og det, så vet hvordan du har det. :)

Så hvis du spiser så lite mat som 200-250 kalorier for dagen venner kroppen seg til det etterhvert. men det er ikke bra i lengden!

;)

Skrevet

Det er skadelig for hjernen å få i seg så lite næring. Du kan lett få psykiske problemer av det: paranoia, desillusjonert, klarer ikke å se verden "som den er". Du løper en risiko med å drive med det du gjør. Og NEI du er IKKE flink. I det hele tatt. Du skal ikke et sekund føle deg stolt av det du driver med nå.

Streng, men dette er viktig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...