Gå til innhold

Ringer... hva har dere betalt?


Skorpion72

Anbefalte innlegg

Prøver å sette opp et budsjett for vårt bryllup til neste år, og kunne derfor tenke meg å vite hva dere har betalt for ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KristinK

Vi skal bruke de ringene vi har som forlovelsesringer.

Når det gjelder pris på ringer kan vel dette variere noe voldsomt alt etter hva man vil ha for slags ringer.

Forloveden min betalte vel rundt 3000 for våre ringer tror jeg da han kjøpte dem. De ser slik ut:

http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...lup/hender2.jpg

Vi betaler forøvrig rundt 200 kroner for å få pusset dem og gravert inn bryllupsdatoen før bryllupet.

_________________

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 2002

[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-15 09:40 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-20 15:18 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel begge lyst på helt enkle ringer, glatte, litt brede. Trenger ikke være noen designer-ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringpriser varierer veldig. Fordi de ser ulike ut, det er ulik kvalitet på gullet etc.

Synes du burde ta deg en tur til en gullsmed, se hva slags ringer som finnes i hvilken kvalitet, og til hvilken pris. Det er forskjell på David-Andersen og Gullfunn.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til forlovelsen fikk jeg en ring i hvitt gull med diamant. Den kostet visst 2500,- Til ham kjøpte jeg da maken uten diamant - den kostet 1000,-

Nå har vi derimot kjøpt nye, siden ringene i hvitt gull ble så fort slitte.

Til bryllupet skal vi derfor ha helt vanlige glatte 3mm gull ringer fra Mylius. De kom på ca. 1700,- med inngravering.

Les mer her:

> http://www.mylius.no/forlovelsesringer.stm

icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 4500;- for våre ringer i rødt gull. Min har i tillegg en liten diamant. Kjøpte de på Karat i Oslo. Av alle gullsmedforetninger vi var innom ( 14-15 stk) var det de som gav best service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Antar det var mitt innlegg du sikter til. Han vil ikke ha smykker og sånt "dilldall", han synes ikke det passer på ham. Han er veldig "enkel" å ha med å gjøre når det gjelder klær osv. Så det er greit det.

Og: nei, han er heller ikke noe særlig romantisk av seg.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre ringer blir å koste rundt 9000,- icon_eek.gif Det er min ring som er dyr pga. diamanten, men jeg skal kun gifte meg èn gang så da er det viktig for meg at det er en ring vi virkelig har lyst å ha icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å bruke forlovelsesringene våres og gravere ny dato, slik som KristinK, men har ikke sjekket pris på det. Jeg ble derfor overrasket om det ikke koster mer enn rundt 200,-!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke sjekket hva oppussing og ny inngravering koster, men antar 200-500 kr.

Vi betalte tilsammen kr 2600,- for våre glatte gullringer hos Mestergull. Hans er 4 mm og kostet ca kr 1350,-, mens min er 3,5 mm og kostet kr 1250,-. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare inngravering koster ihvertfall 75kr på Gullfunn (for begge tror jeg). Men som regel er inngravering inkludert i prisen. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi betalte 2275 for ringene våre i gult gull!!

Dette var inkl. inngravering icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: viwi den 2002-04-21 01:04 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...