Gå til innhold

Hvilke duftelys/luktelys er bra?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker duftlys og har prøvd MANGE. Har endt opp med å kun kjøpe Yankee Candle'lys! De er dyre, ja, men de varer jo mange ganger så lenge som andre duftlys og lukter like sterkt hele tiden. Regner man på antall brennetimer/timer med masse deilig lukt, så er de ikke dyre i det hele tatt.

Herregud, dere som liker duftlys må bare prøve Sweet Strawberry. Brenner det nå og det lukter så godt at jeg har lyst til å bli hjemme fra jobb og bare lyuuuuuuuuuuuukte.

Eneste aber; det er fremdeles lenge til jordbærsesongen, og jeg får lyst på jordbær når jeg brenner det... hehe... ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bloodless
Skrevet (endret)

Sweet Strawberry er herlig!

Jeg har kjøpt en drøss med såkalte "tarts", som du brenner i røkelsebrenner. Brekker av små biter, så hver tart varer i mange dager. Koster ca. en tier per stk., så da får du jo testa opptil 20 forskjellige og fremdeles holde deg under tollgrensa (kjøper på ebay - mye billigere + at de ikke har tarts på yankeestore.no). Var skeptisk til ebay i grunn, men har vært utrolig heldig. En selger sendte meg feil lys, og da jeg sa fra sendte hun nye med "priority mail", så jeg hadde de 4 dager senere (fra USA) og ba meg beholde de hun først sendte også. Fantastisk service på den dama! Men det var off topic. ;)

Har iallefall funnet mange heeeeerlige som; Ginger Citrus, Water Garden, Amber Glow, Fresh Mint, Autumn Leaves, Blueberry, Raspberry Sorbet, Vera Cruz Vanilla, Vanilla Oak, Egyptian Cotton (ligner på Clean Cotton, men mye bedre).. og selvfølgelig de nydelige eplelysene MacIntosh, Granny Smith, Farmhouse Apple & Candied Apple.

Har truffet på noen jeg ikke klarer også, som rett og slett var kvalmende sterke, men for en tier per stk., er det ikke så farlig. ;)

*Edit* (Kupper tråden helt, jo, men sånn går det når de sletter juleforumet med Yankee-tråden i. :()

Endret av Bloodless
Skrevet (endret)
Har iallefall funnet mange heeeeerlige som; Ginger Citrus, Water Garden, Amber Glow, Fresh Mint, Autumn Leaves, Blueberry, Raspberry Sorbet, Vera Cruz Vanilla, Vanilla Oak, Egyptian Cotton (ligner på Clean Cotton, men mye bedre).. og selvfølgelig de nydelige eplelysene MacIntosh, Granny Smith, Farmhouse Apple & Candied Apple.

Har truffet på noen jeg ikke klarer også, som rett og slett var kvalmende sterke, men for en tier per stk., er det ikke så farlig. ;)

*Edit* (Kupper tråden helt, jo, men sånn går det når de sletter juleforumet med Yankee-tråden i. :()

Helt enig, det er så utrolig mange digge lukter, jeg eeelsker yankeecandle!!! Min favoritt er altså Sweet Strawberry, foreløpig er det ingen som slår den, men jeg skal fortsette å kjøpe alle som ser interessante ut! Ja, også Cafè Au Lait!!! Liker ikke kaffe jeg, men lukta er jo nyyydelig!!

Er ikke så veldig fan av ebay da, er så kjipt at man må betale moms og toll og tollgebyrer hvis man handler for over 200... :(

Men yankeecandle begynner vel å bli mer kjent i Norge nå, og da kommer det sikkert større utvalg i norske nettbutikker etterhvert! :)

Endret av MsRP
Gjest Bloodless
Skrevet

Jeg er VELDIG fan av ebay. ;) Du får en god del lys for 200 kroner altså.

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet

Jeg er også blitt glad i yankee candles lysene. De solgte dem i en liten butikk her i byen men den gikk konkurs :(

Kan bestille varer via postoppkrav på ebay? Jeg synes det er tryggest. Er generelt litt skeptisk til å handle på nett. Tilhører "sjekkhefte-generasjonen" og er ikke helt konfortabel med å betale med visakort over internet...

Gjest Bloodless
Skrevet

Nei, oppkrav er ikke et valg. Du kan kun betale via paypal. Det funker kjempebra! På den måten får ikke selger tilgang til opplysningene dine, og kan ikke lure deg på noen som helst måte. Paypal er trygt, har brukt det siden 2005 og har aldri hatt problemer. Nå finnes det på Norsk også, så det er enkelt å bruke.

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet
Kan bestille varer via postoppkrav på ebay? Jeg synes det er tryggest. Er generelt litt skeptisk til å handle på nett. Tilhører "sjekkhefte-generasjonen" og er ikke helt konfortabel med å betale med visakort over internet...

På www.yankeestore.no kan du få kjøpt Yankee Candle og bestille postoppkrav. Du kan velge mellom postoppkrav og bare vanlig frakt.

Skrevet

Har noen prøvde smeltevoks? Ser yankeestore.no har fått inn sånne... hva er det egentlig? :fnise:

Gjest Bloodless
Skrevet
Har noen prøvde smeltevoks? Ser yankeestore.no har fått inn sånne... hva er det egentlig? :fnise:

Oi. Det er de jeg kaller "røkelselys", hehe. I mangel på bedre ord. Men smeltevoks funker mye bedre. Det er ingen veke, du smelter de i en sånn røkselsebrenner (eller aromalampe som de kaller det på yankeestore.no). Lukter veldig mye! Deilig. Ser de har fått inn Granny Smith. Den lukter herlig!

Kanskje jeg må bestille meg en sånn "aromalampe". :)

Skrevet

Ah! Høres spennende ut. Og er jo faktisk ganske billige også :)

tror jeg er blitt hekta på duftlys/yankee candle - mååå prøve noen av de nye duftene de har fått inn. Er helt tom igjen nå og det er jo nesten krise :fnise: Vil prøve granny smith :) Har du prøvd baby powder?

Gjest Bloodless
Skrevet (endret)
Ah! Høres spennende ut. Og er jo faktisk ganske billige også :)

tror jeg er blitt hekta på duftlys/yankee candle - mååå prøve noen av de nye duftene de har fått inn. Er helt tom igjen nå og det er jo nesten krise :fnise: Vil prøve granny smith :) Har du prøvd baby powder?

Nei, den har jeg ikke prøvd. Enda, hehe. Du gjør lurt i å bare knekke av en liten bit av "smeltevoksen" hver gang. Bare en liten dært varer i mange timer! Det er så synd de har førti ganger så dårlig utvalg på yankeestore.no, for det et så mange som er sinnsykt gode som de ikke har.

Kan anbefale http://www.giftedonlineshop.co.uk til kjøp av yankeecandle! De har billig frakt og man kan betale med paypal!

Nice! Har du brukt den siden selv?

*edit* Var jo faktisk ikke SÅ godt utvalg der likevel. Men de hadde mange forskjellig merker duftelys. Blir jo så nysgjerrig!

Oo, se på det tilbudet da!!

Endret av Bloodless
Skrevet

Håper de får inn enda flere dufter etterhvert... Hvilke andre anbefaler du? :)

Skrevet

Til alle som bruker duftlys: Kan dere være så snille og spørre gjestene deres hva de synes om lukten? Selv liker jeg ikke duftlys, og er så heldig at samboeren misliker det meget sterkt. Men jeg sier ikke uoppfordret fra til den jeg besøker at det lukter helt jævlig... Da får de spørre meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...